سنندج؛

تولد نخستین نوزاد به روش IVF در بیمارستان بعثت سنندج

مسئول مرکز درمان ناباروری دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت : نخستین نوزاد متولد شده به روش IVF که یکی از روش‌های درمانی پیشرفته کمک باروری است، در مرکز پزشکی آموزشی و درمانی بعثت سنندج با سلامت کامل به دنیا آمد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، دکتر معصومه رضایی گفت: نخستین نوزاد متولد شده با روش ICSI یا میکرواینجکشن از مادر 34 ساله که سابقه 5 سال ناباروری داشت ، با سلامت کامل در این بیمارستان به دنیا آمد.

وی افزود : زایمان به روش سزارین انجام شد در حال حاضر حال عمومی مادر و نوزاد خوب و نوزاد دختر بدلیل نارس بودن در بخش مراقبتهای ویژه بستری می باشد.

این عضو هیأت علمی و فلوشیپ نازایی دانشگاه علوم پزشکی کردستان بیان کرد:مرکز پزشکی تشخیص و درمان ناباروری کردستان با دارا بودن پیشرفته ترین و جدیدترین تکنیک ها و دستگاههای بروز آماده ارائه خدمات تشخیص و درمان ناباروری از مراحل اولیه تا پیشرفته به کلیه مراجعه کنندگان است.
 
گفتنی است، ICSI یا میکرواینجکشن یکی از روش‌های کمک باروری  است که در آن اسپرم با سوزن مخصوص به داخل تخمک وارد می‌شود. 

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۹ ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
سلام من بیست وسوم شهریور عمل ای وی اف دارم ایا عمل سختی هستش یا ن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۰ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
سلام خسته نباشید من ۲۴سال سنمه وله چهار ساله اقدام به بارداری کردم و نتیجه ای نگرفتم و پیشه چند دکتر رفته ام گفتن که مشکلی ندارم فقط اندازه ی فولیکولم ۱۸هستش و دارویی تقویتی هم استفاده کردم وله به دلیل بالا بودن هزینه دیگر نتوانستم ادامه به درمان بدم و الان سوالم اینه که نتیجه بگیرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۴ ۲۴ آذر ۱۳۹۴
سلام خسته نباشید می خواستم در مورد همین روش ای یو اف سوالی بپرسم آیا حقیقت داره در بیمارستان بعثت روش ای یو اف انجام می دهند من می خواهم برای تعیین جنسیت اقدام کنم ایا جواب می دهد لطفاً راهنمای کنید ممنون میشم