امیری در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مطرح کرد؛

نگاه ویژه دولت به احزاب/ ارائه نظرات دولت به مجلس در رابطه با بحث استانی شدن انتخابات مجلس

سخنگوی وزارت کشور: باید منتظر ماند و دید شورای نگهبان در رابطه با استانی شدن انتخابات چه تصمیمی اتخاذ خواهد کرد.

نگاه ویژه دولت به احزاب/ ارائه نظرات دولت به مجلس در رابطه با بحث استانی شدن انتخابات مجلس"حسینعلی امیری" در گفت‌وگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به برگزاری با شکوه مراسم استقبال و تشییع پیکرهای پاک و مطهر شهدای غواص آن‌ها را نمادهای بارز ایثار و شجاعت و شهامت دانست و گفت: ما بسیار به شهدا مدیون و بدهکاریم و کمترین وظیفه ما این است که مقام و منزلت بالای آن‌ها را ارج نهاده و آن‌ها را تکریم کنیم.

وی افزود: با نگاهی به جمعیت حاضر در این مراسم اوج دلبستگی و علاقه مردم انقلابی مومن کشورمان به ساحت و مقدس شهدای بزرگوار انقلاب اسلامی

سخنگوی وزارت کشور در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر رویکرد دولت یازدهم در مورد استانی شدن انتخابات گفت: قبلاً هم این بحث مطرح بوده و ما در زمان طرح این مباحث به نمایندگی از دولت در کمیسیون تخصصی مجلس حاضر شدیم و نظر خود را مطرح کردیم و در عین حال برخی پیشنهادات را نیز مطرح نمودیم که برخی از این پیشنهادها مورد قبول قرار گرفت و برخی دیگر مورد پذیرش واقع نشد.

امیری تصریح کرد: هر تصمیمی که مجلس شورای اسلامی بگیرد به عنوان قانون لازم‌الجرا برای ما حجیت دارد و دولت خود را موظف به اجرای آن قانون می‌داند در عین حال باید منتظر ماند و دید شورای محترم نگهبان در رابطه با استانی شدن انتخابات چه تصمیمی اتخاذ خواهد کرد.

سخنگوی وزارت کشور همچنین در پاسخ به سوال دیگری در مورد جایگاه تحزب و فعالیت احزاب در جامعه مدنی تصریح کرد: دولت یازدهم نگاه ویژه‌ای به احزاب و تحزب دارد. به عقیده  دولت یازدهم یکی از مواردی که تحزب و توجه به احزاب را در جامعه ایران ضروری می‌سازد، امر به معروف و نهی از منکر است. به عقیده دولت یکی از راه‌های امر به معروف و نهی از منکر نسبت به فعالیت‌ها و اقدامات دولتمردان ایجاد و فعالیت مستمر و مسئولانه احزاب سیاسی در کشور است.


انتهای پیام/

برچسب ها: امیری ، تشییع شهدا ، غواص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار