زنجان؛

نجات یک راس بزغاله وحشی و بچه آهو در زنجان

یک راس بزغاله وحشی زخمی شده و یک بچه آهوی تنها و دور مانده از مادر توسط دوستداران طبیعت و حیات وحش زنجان تحویل محیط زیست در این استان شد.

 به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ؛ رییس اداره محیط زیست شهرستان طارم گفت: اوایل خرداد جاری یک راس بزغاله وحشی که توسط یک بحله عقاب طلایی در منطقه شکار ممنوع خرمنه سر طارم زخمی شده بود توسط یک چوپان تیمار و مراقبت می شد.

معافی مدنی افزود: اگر این بزغاله وحشی که از ناحیه گردن زخمی شده بود توسط این چوپان وظیفه شناس و دوستدار حیات وحش پیدا نمی شد به حتم تلف می شد.

وی اظهار کرد: چوپان، این بزغاله وحشی را به صورت دستی با شیر بزهای محلی تغذیه کرده بود و پس از کمی بهبودی این حیوان را چند روز قبل تحویل محیط زیست داد تا به زندگی در طبیعت برگردد.
رییس اداره محیط زیست شهرستان طارم افزود: اکنون وضعیت این بزغاله وحشی خوب و مناسب است و پس از مدتی مراقبت و تیمار در سایت ویژه نگهداری حیات وحش محیط زیست استان زنجان و یافتن قدرت بازگشت به طبیعت در منطقه شکار ممنوع خرمنه سر طارم رها سازی خواهد شد.همچنین یک راس بچه آهوی دور مانده از مادر نیز توسط پنج جوان دوستدار حیات وحش تحویل محیط زیست استان شد که این حیوان زیبا و مظلوم نیز با به دشت آهوان سهرین منتقل شد تا پس از به دست آوردن قدرت زندگی در طبیعت رها شده و به جمع همنوعان خود بپیوندد.

روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان اعلام کرد: این افراد هنگام عبور از سه راهی وننق واقع در جاده ارتباطی ارمغانخانه - زنجان متوجه حضور این بچه آهوی تنها شده و آن را با خود به زنجان انتقال و تحویل محیط زیست استان داده اند.




انتهای پیام/ ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.