عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت:

بی عدالتی پخش بودجه در حوزه بهداشت و درمان/ دولت و مجلس هر دو مقصرند

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: مجلس و دولت دو مقصر اصلی برطرف نشدن شکاف پخش بوجه در حوزه بهداشت و درمان هستند که قانون را باید اجرا کنند اما خلاف آن عمل می کنند.

 مسعود پزشکیان عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان  گروه علمی،‌ پزشكی باشگاه خبرنگاران بیان کرد: روش کار ما در بهداشت و درمان غلط است و مکانیسم پرداخت ما و گسترش منابع و پخش آن غیر عادلانه است.

وی افزود: چیزی که در مجلس مصوب کردیم این بود که این اعتبارات یک تا 10 درصد ارزش افزوده نگاهش به حاشیه ها و محرومان باشد اما اعتباری نبود تا آن را پخش کنند و باعث شد، درآمد عده ای بالا رود و این بی عدالتی و شکاف باقی ماند.

 پزشکیان ادامه داد: هر حرکتی که ما انجام دهیم و منجر به بی عدالتی شود از نظر اسلامی و علمی غلط است و نمی شود در جامعه ای زندگی کرد که در آمدها خیلی متفاوت باشد.

 عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در خصوص جلوگیری از شکاف در بخش بهداشت و درمان گفت : مشکل این است که رسانه ها را بایکوت میکنند یا توجیحاتی میکنند و به سکوت وادارشان میکنند، معمولا خدمات در شهر های بزرگ به دلیل دسترسی به اشخاص بیشتر میرسد اما در شهرستانها و حاشیه ها خدمات داده نمیشود و صدای آنها به بالاها نمیرسد، در نتیجه ما خیال میکنیم کارها درست انجام میشود .

وی تصریح کرد: در این زمینه مقصر دولت و مجلس هستند، دولت باید قانون را اجرا کند اما خلاف آن را عمل میکند.



انتهای پیام/

برچسب ها: بودجه ، بهداشت ، مجلس ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۸ ۲۹ خرداد ۱۳۹۴
من از وزیر بهداشت میپرسم
چرا حقوق یک کارمند بخش اداری بیمارستان یا ستادی حدود یک سوم تا بخش های دیگه هستش
اقا ما ویز دکتر نمی خواهیم
اقا ما یک مسئول و وزیر با رسته غیر درمانی میخواهیم
مگه این پزشکا چیکار میکنن که فقط کارانشون 5 برابر حقوق ماست
آخرین اخبار