افزایش ۱۵۷درصدی کشفیات مواد مخدر در سیستان‌وبلوچستان

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان گفت: در دو ماه نخست سال جاری۳۰هزار و۱۶۲کیلوگرم مواد مخدر در استان کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش۱۵۷درصدی داشته است.


به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، محمدهادی مرعشی در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در دبیرخانه شورای مبارزه با مواد مخدر ضمن تبریک فرا رسیدن ماه رمضان و روز جهانی مبارزه بامواد مخدر افزود: در بخش مقابله با موادمخدر در سال گذشته ۱۳۳تن انواع مواد مخدر کشف شده است.
 
وی اظهار کرد: درشش ماه نخست سال گذشته ۳۵ درصد کاهش کشفیات داشته‌ایم که این کاهش کسری در شش ماه دوم جبران شده و۱۲۳تن مواد مخدر در استان کشف شد که تقریبا برابر با سال ۱۳۹۲بود.
 
وی اظهار کرد : در سال گذشته بالغ بر۳۹۴۳ نفر قاچاقچی مواد مخدر در استان دستگیر شده‌اند.
 
مرعشی با بیان اینکه ۴۶ درصد کل کشفیات مواد مخدر کشور در شرق کشور اتفاق افتاده است، اظهار کرد:۲۳درصد از کل کشفیات موادمخدر کشف شده در شرق کشور مربوط به استان سیستان وبلوچستان است.
 
وی ادامه داد:۷۶ درصد افزایش دستگیری در دو ماه نخست سال جاری نسبت به سال گذشته انجام شده است.
 
مرعشی ضمن اینکه سه طرح جمع‌آوری معتادین در سطح استان از ابتدای سال اجرا شده است، تصریح کرد: تاکنون ۱۰۰نفر پذیرش از شهرستان‌های زاهدان، سیب سوران، زهک و زابل انجام شده و به مراکز ترک اعتیاد منتقل شده‌اند.
 
وی اضافه کرد: همچنین تاکنون ۹۸ درصد از مراکز درمانی وابسته به مواد مخدر توسط مسئولان مورد بازدید قرار گرفته است.
 
وی با بیان اینکه عمده کشفیات مواد مخدر در استان تریاک است، گفت: در سال گذشته ۱۱ باند در این خصوص متلاشی شده است همچنین در دو ماه گذشته سال جاری۱۲باند منهدم شده است که نسبت به دو ماه نخست سال گذشته افزایش ۹ درصدی داشته است.
 
مرعشی از راه‌اندازی دو مرکز ترک اعتیاد کودکان با همت بهزیستی خبر داد و اظهار کرد: در مرکز ترک اعتیاد کودکان پسر زیر ۱۸سال ۲۷ پذیرش انجام شده که تاکنون ۱۹نفر ترخیص شده‌اند و هشت نفر در حال گذراندن مراحل درمان هستند همچنین در مرکز دختران ۲۸ دختر زیر ۱۸سال پذیرش شده‌اند که۲۲نفر ترخیص شدند.
 
دبیر شورای هماهنگی و مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: در مرکز ترک اعتیاد بانوان نیز ۱۰۰نفر پذیرش شده‌اند و تاکنون ۳۰نفر بهبود یافته و ترخیص شده‌اند.
 
وی افزود: بعد از ترخیص بانوان از مرکز ترک اعتیاد برای حرفه آموزی به مرکز جامع پذیری بیماران بهبود یافته معرفی می‌شوند و پس ازشش ماه نگهداری در این حرفه موسسه تلاش می‌کند آنها را در یک کارگاه مشغول به کار کند.
 
مرعشی عنوان کرد: در نیمه دوم سال جاری همایش تقبیح مواد مخدر با حضور علمایی از کشورهای همسایه افغانستان و پاکستان در زاهدان برگزار خواهد شد.
 
وی در پایان از همایش معتدمین و ریش سفیدان در سالروز مبارزه با مواد مخدر خبر داد و گفت: این همایش با هدف آگاهی دادن جامعه در خصوص پیشگیری از اعتیاد برگزار می‌شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.