معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان نظام پزشکی:

مشکلات جامعه پزشکی به صحن عمومی جامعه کشیده نشود

معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی با اشاره به گلایه خود از بیان مشکلات جامعه پزشکی در سطح جامعه گفت: نباید مشکلات جامعه پزشکی به صحن عمومی جامعه بیاید

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛   محمد جهانگیری معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی در نشست کارگروه تعامل با حاکمیت که عصر دیروز در حاشیه دومین نشست کارشناسی انجمن های گروه پزشکی ایران برگزار شد. با اشاره به گلایه خود از بیان مشکلات جامعه پزشکی در سطح جامعه اظهار کرد: نباید مشکلات جامعه پزشکی به صحن عمومی جامعه بیاید و از طرف دیگر باید حاکمیت از جامعه پزشکی در برابر اینگونه مسائل حمایت کند.

وی افزود‌: هم اکنون 185 میلیارد تومان برای یک متخصص در شهر ایزه مالیات در نظر گرفته‌اند. و همه در امور مالیاتی به سمت جامعه پزشکی خیز برداشته‌اند تا این جامعه را نابود کنند. همچنین هم اکنون کمبود 80 هزار تخت بیمارستانی در کشور وجود دارد و برای رسیدن به کیفیت مطلوب در این زمینه باید از بخش خصوصی حمایت کرد.

معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان نظام پزشکی ادادمه داد‌: کیفیت زندگی کاری پزشکان مطلوب نیست و این قشر از جامعه حجم استرس بیشتر از توان خود را تحمل می‌کنند. ما هر روز بر حجم دغدغه‌های پزشکان می‌افزاییم. بخش خصوصی در برخی شهرستانها بسته شده و به یک تا دو مورد رسیده است.

جهانگیری تصریح کرد: انشقاقی در جامعه پزشکی از نظر درآمدی ایجاد شده است که بسیار خطرناک است و مباحثی بر این اساس مطرح می‌شود که درست نیست. و در بخش خصوصی و دولتی هنوز ریالی از طرح تحول سلامت دریافت نکرده ایم. در حالیکه بار اصلی موفقیت طرح تحول سلامت بر دوش پزشکان است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار