چرا بانوان در ورزشگاه حضور ندارند؟

سنگ بزرگ علامت نزدن است

دیدار امروز والیبال ایران و آمریکا طبق شایعات و البته مصاحبه های مبهم برخی از مسئولان، قرار بود در حضور بانوان برگزار شود.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ اگر قرار بود بانوان در ورزشگاه حضور داشته باشند این موضوع را حتی به صورت آزمون و خطا در دیگر رشته ها و در دیدار هایی که حساسیتش کمتر از امروز بود می توانست اجرا شود و از ابتدا هم مشخص بود که سنگ بزرگ علامت نزدن است .

طبق طرحی که از چندی قبل به صورت محسوس و نا محسوس عنوان شد غیابی تصویب شد و دست آخر هم اجرا نشد و بعد هم مشخص شد این فقط در حد یک طرح بوده است که با آن موافقت نشده جو مخالفان موافقان در این باره اظهار نظر های متفاوتی کردند اما مگر در موضوع به این بزرگی فرهنگ سازی لازم را انجام دادیم که به این سرعت و با یک طرح تئوری و بدون آزمون و خطا میبایستی اجرایی می شد.

در اینکه دیدن ورزش و حضور در استادیوم حق بانوان است حرفی نیست اما ما در این باره هنوز فرهنگ سازی نکرده ایم که توقع داشته باشیم به همین سادگی و با رعایت کامل شئونات اخلاقی این موضوع اجرا شود .

ما هنوز از باب نرم افزاری و سخت افزاری که از ارکان اصلی همین طرح بوده قدمی برنداشته ایم شرایطی عوض نشده که ما دنبال حضور بانوان در ورزشگاه باشیم.

تا جائیکه ما اطلاع داریم این طرح در حد همان طرح بودن هم شرایط ویژه برای اجرا داشته و مواردی در آن لحاظ شده و مهمترین آن بحث جایگاه های ویژه برای اختصاص به امر حضور بانوان است و چگونه می توان به صرف اینکه هیچگونه تغییری از جهت فیزیکی در ورزشگاه ها بوجود نیامده این طرح رااجرا کرد.

در گذشته این تجربه برای ما اتفاق فتاد که برخی به ظاهر علاقمندان به ورزش در ورزشگاه حضور یافتند و به تنها مسئله ای که اهمیت نمی دادند ورزش بود و فضا را برای عقده های درونی مناسب دیدند و جو را مسموم کردند تا آن عده ای که فقط به قصد تماشای ورزش به ورزشگاه آمدند پا سوز آنها شوند پس باید قبول کرد که اجرای این طرح نیاز به یک فرهنگ سازی بر مبنای اصول فرهنگی و ملی و اعتقادی ما دارد.

امروز در دیدار والیبال ایران و آمریکا که در فروش بلیط رکورد زده بود و در کمتر از 40 ثانیه بلیط هایش به فروش رفته بود حتی اگر بانوان می خواستند و منعی برای حضور در ورزشگاه هم نداشتند بلیطی برای آنها موجود نبود چرا که سوای از بلیط های فروخته شده ازدحام جلوی ورزشگاه شرایط را برای حضور بانوان سخت تر و سخت تر می کرد .

امشب در دیدار ایران و آمریکا بانوان در سالن حضور دارند و این بانوان همان هایی هستند که یا دست اندرکار مسابقه اند و یا از نقاط مختلف جهان برای دیدن این دیدار به ورزشگاه آمدند که البته برخی از آنها اتباع بیگانه ای هستند که در کشور ما حضور دارند.

و اما به اعتقاد ما و برخی از مخاطبان برای حضور بانوان در ورزشگاه سوای از فرهنگ سازی می بایستی از دیدار های کوچکتر و برخی رشته هایی که شرایط حضور بانوان در آنها فراهم ا ست استارت این کار را زد ،فرهنگش را پی ریزی کرد و پس از خواهیم دید که حضور بانوان در ورزشگاه ها بدون زیر پا گذاشتن باور ها اعتقادات و ارکان اخلاقی بسیار راحت تر از آن چه که فکر کنید مهیا است .

اکبر باقری

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iraq
زن ایرانی
۰۹:۰۶ ۳۰ خرداد ۱۳۹۴
پیشنهاد می کنم برای اینکه حرف و حدیثی پیش نیاید. بلیت های بازی دوم را فقط به خانم ها بفروشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۵ ۳۰ خرداد ۱۳۹۴
اگر تیم ملی از بازیهایی که میزبان است محروم شود تمام مسئولیتش متوجه کسانی است که باعث این شرایط بد شدند و البته باید پول و خرج بازیکنان در بازیهایی که باید بالاجبار در کشور دیگری غیر از ایران برگزار می شود را خودشان از جیب خودشان بدهند نه از بیت المال
Iran (Islamic Republic of)
فاطی
۰۰:۰۷ ۳۰ خرداد ۱۳۹۴
مهم اینه که بردییییم میبرییم وخواهیییم بردتصویب نشدکه نشدفدای سرخودم وقهرمانا
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۰۰:۰۴ ۳۰ خرداد ۱۳۹۴
حداقل یه قسمت واسه خواهران درست میکردین
اخه اختلاط دختر و پسر اونم تو ماه مبارک درسته؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۴ ۲۹ خرداد ۱۳۹۴
ر گذشته این تجربه برای ما اتفاق فتاد که برخی به ظاهر علاقمندان به ورزش در ورزشگاه حضور یافتند و به تنها مسئله ای که اهمیت نمی دادند ورزش بود و فضا را برای عقده های درونی مناسب دیدند و جو را مسموم کردند تا آن عده ای که فقط به قصد تماشای ورزش به ورزشگاه آمدند پا سوز آنها شوند....
این قسمت رو باید قرمز و بولدش کنی...
واقعا گل گفتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۰ ۲۹ خرداد ۱۳۹۴
دیدن ورزش و حضور در استادیوم حق بانوان است حرفی نیست !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!