نویسنده مطرح آمریکایی درگذشت

«جیمز سالتر» نویسنده برنده جایزه‌های معتبر ادبی که مورد تحسین چهره‌های ادبی بود، در سن 90 سالگی درگذشت.

 
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران به نقل از ایسنا، جیمز سالتر نویسنده سرشناس آمریکایی که آثاری چون «خوش‌گذرانی و گذشته» و «دیشب» را به نگارش درآورد، بر اثر صدمه‌های وارده پس از سقوط از ارتفاع از دنیا رفت.

این نویسنده متولد منهتن از سوی منتقدان و نویسندگان برجسته‌ای چون «جومپا لاهیری»، «ریچارد فورد» و «پیتر ماتیسن» مورد تحسین و تأیید قرار گرفته بود. او با مجموعه داستان «غبار و دیگر داستان‌ها» در سال 1988 موفق به کسب جایزه «پن فاکنر» شد و به پاس یک عمر دستاورد ادبی‌اش دوباره مورد تقدیر قرار گرفت. از دیگر افتخارات سالتر می‌توان به کسب جایزه «پن مالامود» و «ری» اشاره کرد.

لاهیری درباره سبک نگارشی این نویسنده فقید گفت: خواندن کارهای سالتر به من یاد داد نوشته‌هایم را به جوهره‌شان نزدیک کنم، روی واژه‌های درست تأکید کنم و همیشه به یاد داشته باشم که کمتر، یعنی بیشتر و این که هنر اصلی را می‌توان از دل زندگی روزمره بیرون کشید.

نام اصلی این نویسنده «جیمز هوروویتز» بود اما او برای "شروع یک زندگی کامل جدید" اسم فامیلش را به سالتر تغییر داد. سالتر خلبان نیروی هوایی، فروشنده لوازم استخر و یک فیلمساز بود. مستند کوتاه «گروه گروه گروه» و فیلم «سه» با بازی «سم وارترسون» از آثار به‌جامانده از او در حوزه سینما هستند.

به گزارش آسوشیتدپرس، «شکارچی» اولین رمان سالتر بود که به سبک همینگوی به نگارش درآمد. دومین اثر او «سلاح گوشتی» نام گرفت. «خوشگذرانی و گذشته» رمانی شاعرانه از او بود که در سال 1967 درباره دانشجوی اخراج‌شده از دانشگاه «ییل» و رابطه‌اش با دختر مورد علاقه‌اش به نگارش درآمد.

سالتر در طول عمر 90 ساله‌اش شش رمان، دو مجموعه داستان، یک کتاب زندگی‌نامه خودنوشت و آثاری درباره غذا و سفر به نگارش درآورد.

انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار