فرمانده نیروی دریایی ارتش:

مرتکب غفلت راهبردی در ارتباط با دریا شده‌ایم

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی گفت: مرتکب غفلت راهبردی در ارتباط با دریا شده‏‌ایم، زیرا هیچگاه دریا آنگونه که باید به عنوان یکی از منابع مهم ملی مورد توجه قرار نگرفته است.

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، به نقل از نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر دریادار حبیب الله سیاری اظهارداشت: خداوند متعال دریا را برای بهره‏برداری انسان مُسَخَّر کرده است تا انسان با دریانوردی در آن تجارت انجام دهد و از گوشت ماهیان حلال آن بهره‏مند شود و از زیورهای آن استفاده کند و شکرگزار باشد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص دریا گفت: بنابراین لازم است موضوع دریا و منافع آن مورد تأکید جدی قرار گیرد زیرا اگر منابع دریا را به منابع ملی مزید کنیم قطعاً منابع بیشتری برای تخصیص به امر تولید در اختیار خواهیم داشت و این به معنی افزایش قابل توجه مرز امکان تولید ملی است که رفاه و اقتدار ملی به همراه دارد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با تاکید بر اینکه به اندازه وزن ژئوپلیتیک ایران اسلامی قدرت دریایی ایجاد نکرده ‏ایم گفت: برای داشتن اقتدار در دریا که مورد تأکید معظم‏ له است باید قدرت دریایی کشور را با وزن ژئوپلیتیک متناسب کنیم.

سیاری افزود: باید تأکید شود که سواحل مکران دروازه طلایی کشور است که به‏ سوی دریاهای آزاد و فرصت‏هایی ارزشمند آن قرار دارد از این رو کلید بهره‏ گیری از این فرصت استثنایی توسعه سواحل مکران است؛ شاید کریدور شمال و جنوب را بتوان مهمترین پیشران برای بهره‏ گیری از فرصت دریایی بودن تلقی کرد.

وی با تاکید بر اهمیت توسعه فناوری های دریایی گفت: عرصه دریا بسیار پیچیده و گسترده است و هر کشوری که با دانش و تجربه بیشتر و ابزارهای بهره‏ برداری مناسب‏تر وارد این عرصه شود،‏ قطعاً بیشتر بهره‏ مند خواهد شد، از این رو تجهیز شدن به دانش و فناوری‏های حوزه دریا از مهم ترین اقدامات هر کشور دریایی است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به کم کاری های انجام شده در حوزه فناوری های دریایی تصریح کرد: برای تحقق سند چشم‏ انداز جمهوری اسلامی ایران در افق 1404 باید در همه‏ عرصه‏ ها بیشتر تلاش کنیم و فناوری‏ های حوزه دریا بیش‏از پیش مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار