وزیر امور خارجه فرانسه با نتانیاهو و محمود عباس دیدار می کند

وزیر امور خارجه فرانسه به سرزمین های اشغالی فلسطین سفر می کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز،  هاآرتص، لوران فابیوس – وزیر امور خارجه فرانسه --  امروز وارد سرزمین های اشغالی فلسطین می شود. وی قرار است دیدارهایی را با نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس و رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین داشته باشد.
در این دیدار فابیوس به تشریح قطعنامه فرانسه در شورای امنیت سازمان ملل می پردازد که با هدف ازسرگیری مذاکرات صلح میان رژیم اشغالگر قدس و فلسطین انجام خواهد شد. این قطع نامه قرار است در ماه های آتی به شورای امنیت سازمان ملل ارائه شود.
برخی مقامات از مخالفت نتانیاهو با پیش نویس قطع نامه فرانسه خبر داده اند. طبق قطعنامه مذکور فرانسه خواستار ازسرگیری سریع مذاکرات صلح میان رژیم اشغالگر قدس و فلسطین شده است. در این قطعنامه مدت زمان تعیین شده برای رسیدن به یک توافق دائم 18 ماه درنظر گرفته شده است.
 دیپلمات های فرانسوی اظهار داشتند اگر توافقی در مدت زمان تعیین شده حاصل نشود، دولت فرانسه فلسطین را به عنوان یک کشور به رسمیت خواهد شناخت. این درحالیست که در قطع نامه مذکور نیز به تشکیل کشور فلسطین اشاره شده است. کشوری که طبق مفاد قطعنامه باید بر اساس همان مرزهای مبتنی بر خطوط 4 ژوئن سال 1967 تشکیل شود.
دیدار وزیر امورخارجه فرانسه از سرزمین های اشغالی فلسطین در حالی صورت می گیرد که روابط فرانسه و رژیم اشغالگر قدس در مرحله حساسی قرار دارد. 
فرانسه از منتقدان تهاجم سال گذشته رژیم اشغالگر قدس به غزه بوده است. این کشور ساخت شهرک های صهیونیست نشین در سرزمین های اشغالی را در قالب یک قطعنامه در شورای امنیت سازمان ملل محکوم کرد. اظهارات جنجالی مدیر عامل شرکت "اورانج" در حمایت از تحریم رژیم صهیونیستی از دیگر عواملی به شمار می رود که منجر به تیرگی روابط میان مقامات فرانسه و رژیم اشغالگر قدس شده است. 
 لوران فابیوس پیش از سفر به سرزمین های اشغالی، دیدارهایی را با مقامات مصری و عمانی در قاهره و عمان داشته است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار