همدان؛

کاهش 221 هزار و 100 تنی تولید محصولات کشاورزی استان همدان

مدیر کل سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: سم پاشی در زمین های کشاورزی استان همدان کمتر از میانگین کشوری و جهانی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران از همدان؛ علیرضا رنجبر ضرابی اظهار داشت: در استان همدان به ازای هر هکتار زمین کشاورزی نیم تا 7دهم لیتر سموم کشاورزی مصرف می شود و این درحالی که میانگین مصرف سموم کشاورزی در کشور یک لیتر و در جهان 2 لیتر است.

وی با بیان اینکه خسارت محصولات کشاورزی امسال به مزارع و باغات استان باعث شده تا در تولید محصولات کشاورزی 221 هزار و 100 تن امسال کاهش داشته باشیم.

مدیر کل سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از خسارت کشاورزی به 332 هزار و 348 هکتار از زمین های کشاورزی استان بر اثر خشکسالی و سرما زدگی خبر داد و اظهار داشت: در تولید محصولات آبی استان بین10 تا 30 درصد و درمحصولات دیم بین 10 تا 100درصد امسال خسارت سرمازدگی و خشکسالی داریم.

رنجبر ضرابی ادامه داد: در سال زراعی جاری 88 هزار و 300 هکتار از زمین های کشاورزی استان به کشت گندم آبی و 328 هزار هکتار کشت گندم دیم اختصاص یافت .

وی از پیش بینی برداشت 415 هزار تنی گندم پاییزه استان خبر داد و اظهار داشت: با وجود خشکسالی امسال و سرمازدگی 415 هزار تن گندم در استان برداشت شد.

رنجبر ضرابی همچنین از خرید تضمینی گندم های استان در 95 مرکز خرید تضمینی خبر داد و گفت: امسال هر کیلو گرم گندم به صورت تضمینی از کشاورزان استان با قیمت هزار و 155 تومان خریداری و در انبار های سیلو استان ذخیره سازی می شود.

انتهای پیام/گ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.