امضای تفاهم‌نامه انجمن‌های پزشکی با سازمان نظام پزشکی

رئیس انجمن زنان و مامایی با اشاره به امضای تفاهم نامه میان انجمن‌های پزشکی و نظام پزشکی پس از جلسات متعدد کارشناسی گفت: خود انجمن‌های پزشکی داوطلب انجام این کار بودند.

ناهید خدا کرمی رئیس انجمن زنان و مامایی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران با اشاره به ظرفیت بسیار بالای انجمن‌های گروه پزشکی اظهار کرد: به طور کلی انجمن‌های علمی گروه پزشکی ظرفیت بسیار بالایی دارند که کمتر مورد توجه سیاست گذاران و مسئولان ذیربط قرار گرفته است این انجمن‌ها می‌توانند در قانونگذاری، نظارت و ارزشیابی به عنوان بازوی نظام سلامت عمل کنند و نظام پزشکی به عنوان یک زنجیره ریشه‌دار همواره نقش حرفه‌ای خود را عمل کرده و قانون بر خطاهای پزشکی نظارت می‌کرد.

وی افزود: تفاهم نامه‌ای که میان مجمع انجمن‌های علمی گروه پزشکی و سازمان نظام پزشکی پس از جلسات متعدد کارشناسی بسته شد و خود انجمن‌ها برای انجام این کار داوطلب بودند هدف آن‌ها این بود که به اجرای طرح تحول سلامت و سازمان نظام پزشکی کمک کنند.

رئیس انجمن زنان و مامایی ادامه داد: امیدواریم انجمن‌های گروه پزشکی بتوانند نقش ویژه‌ای را در زمینه‌ قصور و خطاهای پزشکی ایفا کنند به دلیل آنکه این انجمن‌ها که شناخت بهتری از اعضای خود دارند. نظر انجمن زنان و مامایی درباره تفاهم نامه‌ میان مجمع انجمن‌های علمی گروه پزشکی و سازمان نظام پزشکی بسیار مثبت است.

خدا کرمی با اشاره به اینکه نظام سلامت بر این باور برسد که انجمن‌ها می‌توانند به این نظام کمک کنند، تصریح کرد: انجمن‌های علمی گروه پزشکی در برابر نظام سلامت نیستند و انجمن‌ها با کمترین بی اخلاقی و خطا در زمینه پزشکی برخورد می‌کنند و بتوانند با این روش در ارتقای نظام سلامت کشور به ایفای نقش بپردازند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار