معاون هماهنگی امور عمرانی وزارت کشور مطرح کرد:

تامین 65 درصد از درآمد شهرداریهای کشور از محل عوارض و جرایم ساختمانی

معاون هماهنگی امور عمرانی وزارت کشور گفت: 65 درصد از درآمد شهرداری‌ها کشور از محل عوارض ساخت و ساز و جرایم ساختمانی تامین می شود که در چنین شرایطی باید با تسهیل ورود و مشارکت بخش خصوصی به طرح‌های عمرانی روند توسعه پایدار را بیش از پیش تسریع کرد.

خیلی فوری///آ.رمضانی///تامین 65 درصد از درآمد شهرداریهای کشور از محل عوارض و جرایم ساختمانیبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، هوشنگ‌ خندان‌دل معاون هماهنگی امور عمرانی وزارت کشور، در مراسم کلنگ زنی 5 هزار میلیارد ریال پروژه عمرانی در شهر شهریار که با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در این منطقه برگزار شد با اشاره به قرار گرفتن قریب به 70 درصد از جمعیت کشور تحت پوشش خدمات شهرداری ها اظهار کرد: رضایتمندی مردم و شهروندان با ارتقاء سطح کیفی زندگی مردم محقق می‌شود و تکیه مطلق بر امور عمرانی از سوی مدیریت شهری کافی به نظر نمی‌رسد.

وی در ادامه افزود: قریب به 65 درصد از درآمد شهرداری ها در قالب عوارض ساخت و ساز و صدور پروانه‌های ساختمانی تامین می‌شود و در چنین شرایطی تسهیل و توسعه مشارک‌ت های مردمی  نقش موثری در تحقق اهداف مورد نظر ایفا می‌کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی وزارت کشور، در ادامه تصریح کرد: اهلیت و پایبندی فعالان سرمایه‌گذاری به تعهدات در پروژه های عمرانی و شهری مولفه های ضروری و حائز اهمیت این امر خطیر به شمار می‌رود.

*حوزه‌های مدیریتی با پرهیز از تنگ‌نظری زمینه حضور بخش خصوصی را فراهم کنند

سعید ناجی فرماندار شهریار در ادامه این مراسم با اشاره به مرکزیت این شهرستان در غرب استان تهران اظهار کرد: شهریار با 750 هزار نفر جمعیت و 7 شهر مستقل در زمره شهرستان‌های پرجمعیت استان تهران به شمار می‌رود.

وی در ادامه افزود: شهرستان شهریار بزرگترین منطقه آموزش و پرورش کشور را در دل خود جای داده و از ظرفیت‌های متعدد و بالقوه بسیاری در حوزه‌های گوناگون برخوردار است.

وی در ادامه افزود: لزوم مشارکت بخش خصوصی و تقویت سرمایه‌گذاری‌های مردمی در شهرستان شهریار با مختصات ویژه‌ای که از آن برخوردار است ضرورتی اجتناب ناپذیر است و می تواند حوزه‌های مدیریتی با پرهیز از تنگ نظری زمینه و بستر این امر مهم را به نحو مطلوبی محیا کنند.

فرماندار شهریار در ادامه تصریح کرد: در واقع امر تسهیل و زمینه‌سازی ورود بخش خصوصی رویکرد جدید شهرتان شهریار محسوب میشود و خوشبختانه شهرداری شهریار دراین عرصه اقدامات مطلوبی را عملیاتی کرده است.

*رشد 68 درصدی درآمدهای مدیریت شهری شهریار 

مسعود رهنما شهردار شهریار در ادامه این مراسم با اشاره به تکیه شهرداری ها و 2 محور عوارض ساخت و سازهای غیر مجاز از محل کمیسیون ماده 100 و صدور پروانه‌های ساختمانی اظهار داشت: در طول سنوات گذشته با توجه به کاهش حجم ساخت و سازها درآمدهای شهرداری ها با کاهش چشمگیری مواجه شد.

وی در ادامه افزود: با توجه به تدابیر و تمهیداتی که اتخاذ شد و با استعانت از الطاف الهی شهرداری شهریار در عرصه درآمدهای مدیریت شهری رشد 68 درصدی داشته است.

رهنما تصریح کرد: شهرداری شهریار آمادگی دارد تا طرح‌های عملیاتی شده و برنامه‌ریزی‌های لحاظ شده در راستای تامین چنین موفقیتی را بصورت پایلوت در اختیار مسئولان کشوری و استانی قرار دهد.

گفتنی است در پایان این مراسم که پروژه های میدان مرکزی میوه و تره‌بار شهریار ، تقاطع غیر همسطح صیاد شیرازی ، پروژه تفریحی و تجارتی مشارکتی شهریار و واحد تولیدی صنایع شنی و قیری با اعتباری بالغ بر 5 هزار میلیارد ریال کلنگ‌زنی شد و پروژه‌های مرکز آتش‌نشانی کهنز، ساختمان حمل و نقل ترافیک و سوله ورزشی کرده‌زار نیز بصورت رسمی به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار