کری: در برخی مسائل با چین اختلاف نظر داریم

وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد این کشور و چین با وجود فرصت های بسيار، در برخی مسائل با هم اختلاف دارند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران
به نقل از آسوشیتدپرس، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد این کشور و چین با وجود فرصت های بسيار، در برخی مسائل با هم اختلاف دارند.

کری پس از دیدار با هیئت اعزامی چین در واشینگتن گفت: در ماههای آینده ما منتظر سفر رئیس جمهور چین به آمریکا خواهیم بود و انتظار داریم که این سفر به ما در  پیمودن مسیر پیش رو کمک کند. ما همکاری قابل توجهی در زمینه تغییرات آب و هوایی داشته ایم.همانطور که امروز صبح گفتم تا سه یا چهار سال پیش هیچکس انتظار نداشت که چین و آمریکا تا این مقدار در زمینه تغییرات آب و هوایی با هم همکاری داشته باشند.ما هم اکنون جهان را در جهت رسیدن به توافقی فراگیر در این خصوص هدایت می کنیم.

وی افزود:در خصوص بیماری ابولا باید بگویم که چین تلاش هایش را به روشی غیرمنتظره دو چندان کرد و در تعامل با ما از مرگ میلیونها نفر در ژانویه گذشته جلوگیری کرد.
وزیر خارجه آمریکا گفت:در زمینه موضوعات زیر ساخت ما در حال تعامل با هم در آفریقا و دیگر نقاط جهان هستیم.در حقیقت ما فرصت های زیادی برای همکاری داریم و به وجود برخی اختلافات هم اعتراف می کنیم.امروز ما درباره این مسائل به صورت روراست صحبت کردیم.





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار