اعطای 3.4 میلیارد دلار اعتبار برای ریشه‌کنی ابولا

اعطاکنندگان بین‌المللی برای کمک به کشورهای درگیر ویروس ابولا مبلغ 3.4 میلیارد دلار اختصاص می‌دهند.

اعطای 3.4 میلیارد دلار اعتبار برای ریشه‌کنی ابولابه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک؛ اعطاکنندگان بین‌المللی قصد دارند برای جبران خسارات ناشی از گسترش ویروس ابولا در لیبریا، سیرالئون و گینه مبلغ 3.4 میلیارد دلار بودجه اختصاص دهند. فراگیر شدن این ویروس در غرب آفریقا صدمات جانی و مالی فراوانی را متوجه کشورهای محروم این منطقه کرد و همین موضوع لزوم اختصاص کمک‌های بشردوستانه را به کشورهای درگیر ابولا بیش از هر زمان دیگری نشان می‌دهد.

"هلن کلارک،" مدیر برنامه توسعه سازمان ملل در این باره اعلام کرد: قرار است حمایت‌های مالی جدیدی برای کمک به کشورهای درگیر ابولا اختصاص دهیم و به این ترتیب تعهدات مالی به 5 میلیارد و 180 میلیون دلار افزایش خواهد یافت.
وی افزود: این نتیجه بسیارامیدوار کننده است. تلاش اقتصادی در کشورهای ابولا زده به خوبی تقویت می‌شوند.

سازمان ملل متحد اعلام کرد کمک کنندگان روز جمعه وعده دادند سه میلیارد و 400 میلیون دلار برای کمک به کشورهای غرب آفریقا (سیرالئون، لیبریا، گینه) که با بیماری ابولا مقابله می کنند، اختصاص دهند. این مبلغ قرار است نیازهای کشورهای مذکور را برای دوره اولیه دو ساله پوشش دهد.

شیوع بیماری ابولا در این سه کشوراز اواخر 2013(1392) ، بیش از 11 هزار کشته برجای گذاشت. این بیماری همچنین موجب بروز مشکل در نظام بهداشتی، اقتصادی و فرار سرمایه گزاران شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار