کارشناسان سازمان ملل؛

عضویت 5500 تونسی در گروه های تروریستی

کارشناسان سازمان ملل از عضویت 5500 تونسی در گروه های تروریستی خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العربیه، کارشناسان سازمان ملل روز جمعه اعلام کردند حدود 5500 تونسی عضو گروه های تروریستی خارج از کشور هستند. این کارشناسان با ارائه آمار مذکور خواستار اجرای طرحی برای ممانعت از پیوستن تونسی ها به گروه های تروریستی شدند. 

یک مقام آگاه در سازمان ملل گفت تونسی ها از جمله ملیت هایی هستند که دارای بیشترین داوطلب برای عضویت در گروه های تروریستی مستقر در سوریه و عراق هستند. 

وی اظهار داشت شبکه های پیشرفته ای برای انتقال داوطلبان به گروه های تروریستی وجود دارد که از طریق مرزهای نفوذپذیر و یا به وسیله قاچاقچیان انسان و کالا، داوطلبان را وارد نواحی تحت کنترل تروریست ها می کنند. 

این مقام آگاه افزود طبق اسناد موجود، داوطلبان عضویت در گروه های تروریستی از طریق مرز لیبی و سپس ترکیه وارد سوریه می شوند. ضمن اینکه از نقش مزدوران و واسطه هایی که عامل انتقال داوطلبان به گروه های تروریستی هستند نباید غافل شد. این مزدوران برای هر فردی که به عضویت گروه های تروریستی در می آورند، 3000 تا 10000 دلار دریافت می کنند. 

سازمان ملل از مقامات تونسی خواست با اجرای طرح های استراتژیک مانع از پیوستن شهروندان این کشور به گروه های تروریستی شوند.

از زمان حمله تروریستی به تونس که 38 نفر کشته شدند، مقامات دولتی با اتخاذ اقدامات امنیتی جدید درصدد مبارزه با حملات تروریستی برآمدند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار