معاون وزیر امور خارجه روسیه:

ممکن است تحریم‌های غرب علیه روسیه پابرجا بماند

معاون وزیر امور خارجه روسیه ضمن اشاره به پایداری موضع کشور خود نسبت به شبه جزیره کریمه، لغو تحریم‌های غرب علیه روسیه را تقریبا غیرممکن دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، "سرگئی ریابکوف،" معاون وزیر امور خارجه روسیه، در نشست گروه بریکس که در شهر اوفا روسیه برگزار شد، گفت ممکن است بخشی از تحریم‌های غرب بر ضد روسیه هرگز لغو نشود.

معاون وزیر خارجه روسیه تاکید کرد: «من فکر می کنم که بخشی از تحریم هایی که آمریکا و اروپا در اعتراض به سیاست های روسیه در اوکراین و برگزاری همه پرسی در شبه جزیره کریمه و "سواستوپل" علیه مسکو وضع کرده اند، همیشه به قوت خود باقی بماند چرا که روسیه به هیچ وجه قصد ندارد موضع خود را در قبال شبه جزیره کریمه تغییر دهد.»

ریابکوف همچنین خاطر نشان کرد تحریم واردات محصولات غذایی و کشاورزی که روسیه علیه کشورهای غربی وضع کرده است، فقط در صورت تعلیق تحریم های غرب علیه روسیه لغو خواهد شد. 

کشورهای غربی پیوسته لغو تحریم های اعمال شده بر ضد روسیه را به اجرای توافق نامه های مینسک درباره مناقشه دونباس در شرق اوکراین منوط می کنند. ا

شبه جزیره کریمه که بخشی از اوکراین بود در پی همه پرسی که مارس سال دو هزار و چهارده برگزار کرد، بار دیگر به روسیه ملحق شد. نزدیک به نود و هفت درصد از رای دهندگان به وحدت مجدد این شبه جزیره با روسیه رای مثبت داد. مسکو تاکید می کند که این همه پرسی با معیارهای حقوق بین المللی و منشور سازمان ملل متحد مطابقت می کند اما اوکراین و کشورهای غربی مشروعیت این همه پرسی را قبول نکردند و الحاق شبه جزیره کریمه به خاک روسیه را به رسمیت نشناختند.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار