انتقاد تونس از فرار گردشگران انگلیسی

مقامات تونس فراخوان لندن مبنی بر خروج گردشگران انگلیسی از این کشور را مورد انتقاد قرار دادند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العربیه؛ هزاران گردشگر انگلیسی پس از اعلام هشدار لندن نسبت به وقوع حمله تروریستی دیگری در تونس، این کشور را ترک کردند. مقامات تونس با انتقاد شدید از اقدام اخیر لندن، انگلیس را به نا‌امن جلوه دادن این کشور متهم کردند.

لندن پنجشنبه گذشته به همه گردشگران انگلیسی که در تونس هستند هشدار داد احتمال وقوع یک حمله تروریستی دیگر مانند آنچه ماه گذشته در این کشور روی داد، بسیار زیاد است و از تمام آنها خواست برای حفظ امنیت خود، تونس را ترک کنند. در فاصله دو روز از اعلام نظر لندن، هزاران انگلیسی به فرودگاه‌های تونس حجوم آوردند و درخواست خرید بلیط بازگشت به کشورشان را مطرح کردند. وزارت کشور تونس اعلام هشدار انگلیس را اقدامی بدون تفکر و حتی تحریک‌آمیز دانست و اطمینان داد از زمان وقوع حادثه تروریستی شهر سوسه و کشته شدند 38 نفر، مقامات امنیتی و اطلاعاتی تونس با دقت فراوانی کوچکترین حرکت مشکوک را در این کشور شناسایی و خنثی کرده‌اند. اقدام اخیر لندن تلاش مقامات امنیتی تونس را زیر سوال برده و از این کشور چهره‌ای نا‌امن در ذهن گردشگران ساخته است.

تونس یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری شهروندان انگلیسی‌ است؛ اما کشته شدن 15 گردشگر انگلیسی در حمله تروریستی 26 ژوئن(5 تیر) از تعداد علاقه‌مندان سفر به تونس کاسته است. بزرگترین شرکت‌های مسافرتی انگلیس نیز برنامه‌ سفرهای تابستانی را به تونس لغو کرده‌اند. ادامه این وضع می‌تواند زیان جبران‌ناپذیری بر صنعت گردشگری تونس وارد کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار