شهرکرد؛

آغاز برداشت زردآلو در باغات استان چهارمحال و بختياری

برداشت زردآلو از سطح 498 هكتار از باغات بارور استان چهارمحال و بختياری آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از شهرکرد، مدير امور باغبانی جهاد كشاورزی چهارمحال و بختياری با اعلام این خبر پیش بینی کرد: محصول زردآلو امسال این استان به 2 هزار و 166 تن برسد.

سید طاهر نوربخش، متوسط عملکرد تولید محصول در باغات زردآلو را 7 هزار و 200 کیلوگرم در هکتار اعلام کرد و با اشاره به کاهش 40 درصدی محصول امسال زردآلوی این استان به دلیل سرمازدگی، گفت: سال گذشته سه هزار و 610 تن زردآلو از باغات چهارمحال و بختیاری برداشت شد.

وی افزود: در حال حاضر 715 هکتار باغ زردآلو در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که 498 هکتار آن بارور است.

نوربخش، انواع شکرپاره، ملایری، طلایی، جعفری، تخم گردی، کتانی، شاهرودی، آصفی و محلی را مهمترین ارقام زردآلو این استان برشمرد.

وی افزود: محصول زردآلوی چهارمحال و بختياری علاوه بر مصرف بازار داخلی به استان های اصفهان، تهران، فارس و خوزستان هم ارسال مي شود.

مدير امور باغبانی جهاد كشاورزی چهارمحال و بختياری یادآور شد: میوه تولیدی این استان به دلیل شرایط توپوگرافی و موقعیت جغرافیایی و اقلیمی، دارای طعم و مزه بسیار خوب و کیفیت ممتاز و بالایی بویژه در تهیه عصاره میوه است.

برداشت میوه زردآلو در چهارمحال و بختیاری، از اواسط خرداد آغاز و تا اوایل مردادماه ادامه دارد.

استان چهارمحال و بختیاری در حال حاضر دارای 40 هزار و 890 هکتار باغ است که 30 هزار و 704 هکتار آن بارور و و مابقی ( 10 هزار و 185 هکتار ) شامل نهال و درختان غیر بارور می باشد.


انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.