شهرکرد؛

آغاز برداشت آلبالو در باغات چهارمحال و بختياری

برداشت آلبالو در سطح 75 هکتار باغ بارور استان چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از شهرکرد، مدير امور باغبانی جهادكشاورزی چهارمحال و بختياری با اعلام این خبر، متوسط عملکرد باغات آلبالو را دو هزار و 74 کیلوگرم در هکتار اعلام و پیش بینی کرد: محصول امسال آلبالو اين استان با 10 درصد افزایش نسبت به سال گذشته به  205 تن برسد.

سید طاهر نوربخش گفت: چهارمحال و بختیاری هم اکنون دارای 122 هکتار باغ آلبالو از انواع گیسی و مجاری است که 75 هکتار آن بارور می باشد.

به گفته وی؛ آلبالوی چهارمحال و بختياری علاوه بر مصرف بازار داخلی به استان های اصفهان، تهران، فارس و خوزستان هم ارسال می شود.

نوربخش با بیان ایکه برداشت آلبالو در این استان، از نیمه دوم خرداد آغاز و تا نیمه تیرماه ادامه دارد، افزود: سال گذشته حدود 185 تن آلبالو از باغات چهارمحال و بختیاری برداشت شد.

مدير امور باغبانی جهاد كشاورزی چهارمحال و بختياری یادآور شد: میوه تولیدی این استان به دلیل شرایط توپوگرافی و کوهستانی و موقعیت جغرافیایی و اقلیمی، دارای طعم و مزه بسیار خوب و کیفیت ممتاز و بالایی بویژه در تهیه عصاره میوه است.

استان چهارمحال و بختیاری در حال حاضر دارای 40 هزار و 890 هکتار باغ است که 30 هزار و 704 هکتار آن بارور و و مابقی (10 هزار و 185 هکتار ) شامل نهال و درختان غیر بارور می باشد.

بیشترین سطح باغات آلبالو و گیلاس چهارمحال و بختیاری به شهرستان سامان و حاشیه رودخانه زاینده رود اختصاص دارد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.