کاهش 13 درصدی حجم آب ورودی به سدها

مدیر گروه ایمنی و پایداری سدها گفت: حجم آب ورودی به سدها در آخرین روز خرداد 25.04 میلیارد متر مکعب بود که در مقایسه بامدت مشابه سال قبل 13 درصد کاهش داشته است.

فرهاد ایمان شعار مدیر گروه ایمنی و پایداری سدها در گفتگو با خبرنگار حوزه انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به حجم ورودی آب سدها بیان داشت: حجم ورودی آب سدها  تا آخرین روز خردادماه 25.04 میلیارد متر مکعب بوده که در مجموع موجودی حجم مخزن سدها را به رقم 25.97 میلیارد متر مکعب رسانده است. 

وی در ادامه این میزان با آمار سال قبل مقایسه و گفت: آب ورودی به سدها در مقایسه با سال قبل 13 درصد کاهش و حجم موجودی مخزن سدها 5.3 درصد کاهش داشته است. 

ایمان شعار به میزان بارندگی اشاره و بیان داشت: حجم کل بارش 183 میلی متر بوده که در مقایسه با سال قبل 14 درصد و در مقاسیه با متوسط دراز مدت 29 درصد کاهش داشته است. 

وی افزود: با این شرایط کلیه استان‌ها در وضعیت تنش آبی قرار دارند و استان‌های بوشهر، فارس، گلستان و هرمزگان وارد مرحله کمبود آبی شده‌اند. 

مدیر گروه ایمنی و پایداری سدها اظهار داشت: تمام تلاش‌ها صورت می‌گیرد که با ابزار و تجهیزات مخصوص بحران آب را پشت سر بگذاریم و امیدواریم در این زمینه مشترکین نیز ما را همراهی کنند. 

انتهای پیام/ 

برچسب ها: اقتصادی ، آب سد ، کاهش ، کمبود آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار