ورزشکاران فعالیت بدنی خود را در ماه رمضان ادامه دهند

در حین انجام دادن فعالیت، بدن افراد ورزشکار راحت‌تر از سایر افراد ذخایر چربی خود را آزاد و انرژی تولید می‌کند، بنابراین توصیه می‌شود افراد فعالیت بدنی خود را در ماه رمضان حفظ کنند.

محسن خوش‌نیت فوق‌تخصص غدد درون ریز در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران اظهار کرد: روزه‌داری سبب تغییر در شیوه زندگی، برنامه غذا خوردن و خواب در ماه مبارک رمضان می‌شود و برنامه خواب و بیداری فرد در ماه رمضان تغییر می‌کند.

وی در ادامه افزود: افراد معمولاً در ماه رمضان دیرتر از مواقع معمول می‌خوابند و قبل از طلوع آفتاب به منظور صرف سحری بیدار می‌شوند و ممکن است ساعات بیشتری را در روز بخوابند.

خوش‌نیت خاطرنشان کرد: برنامه صرف غذا در این ماه تغییر می‌کند، افراد در ساعات روز نمی‌توانند هیچ غذا یا مایعاتی بخورند. همچنین ممکن است غذاهایی مصرف شود که به طور معمول در بقیه ایام سال مصرف نمی‌شود یا کمتر مصرف می‌شود.

این فوق‌تخصص غدد درون ریز تصریح کرد: می‌توان گفت الگوی غذایی افراد در ماه رمضان تغییر می‌کند که این تغییرات می‌تواند اثراتی در بدن داشته باشد.

وی با اشاره به ایجاد هرگونه تغییر در برنامه ورزش، ورزشکاران عنوان کرد: در تصمیم‌گیری برای ایجاد هر گونه تغییر در برنامه ورزش باید به این نکته توجه داشت که نتایج مقطع ورزش در ورزشکاران حرفه‌ای در مقایسه با افرادی که ورزش‌های متوسطی انجام می‌دهند، متفاوت است. سازگاری‌هایی که در ورزشکاران ایجاد شده با قطع ورزش از دست می‌رود.

خوش‌نیت افزود: در ورزشکاران حرفه‌ای توده عضلانی، سطح خون‌رسانی و اکسیژن‌رسانی به بافت‌ها در سطح بالایی قرار دارد.

این متخصص تغذیه بیان کرد: در حین انجام فعالیت، بدن افراد ورزشکار راحت‌تر از سایر افراد ذخایر چربی خود را آزاد کرده و تولید انرژی می‌کند و با قطع ورزش و یا حتی کاهش آن سازگاری‌های به وجود آمده در بدن ورزشکاران کاهش می‌یابد، بنابراین توصیه می‌شود افراد فعالیت فیزیکی خود را در ماه رمضان حفظ کنند.





انتهای پیام/
برچسب ها: ورزش ، ماه رمضان ، خواب ، تغذیه ، روزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار