پس از کودتا علیه مرسی؛

269 نفر در زندان‌های مصر جان خود را از دست دادند

از زمان کودتای ارتش و سرنگونی دولت "محمد مرسی،" 269 نفر در زندانهای مصر جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  پرس تی وی؛ کمیسیون آزادی و حقوق بشر مصر – واقع در قاهره – اعلام کرد پس از سرنگونی دولت "محمد مرسی،" رئیس جمهور سابق این کشور، و زندانی شدن تعداد زیادی از تظاهرکنندگان و اعضای اخوان المسلمین، 269 نفر در زندان‌های مصر جان خود را از دست داده‌اند.

همزمان با روز جهانی حمایت از قربانیان شکنجه، کمیسیون آزادی و حقوق بشر مصر در گزارشی آورد: 130 نفر از قربانیانی که در زندان‌های مصر جان خود را از دست داده‌اند – شامل 68 چهره سیاسی و 62 متهم امور جنایی – در دوران به قدرت رسیدن "عدلی منصور،" رئیس‌جمهور موقت مصر، به این سرنوشت دچار شدند. "منصور" بلافاصله پس از کودتای ارتش علیه "مرسی" از 3 ژوئیه 2013 (12 تیر 1392) تا اوایل ژوئن 2014 (اواسط خرداد 1393) رئیس جمهور موقت مصر بود.

از میان 269 زندانی کشته شده در زندان‌های مصر، 143 مورد به دلیل فقدان کمک‌های پزشکی و بی‌توجهی به درمان جان خود را از دست دادند. 32 نفر نیز بر اثر شکنجه شدید در زندان کشته شدند.

از زمان ریاست جمهوری "عبدالفتاح السیسی" در مصر 139 زندانی به تعداد کشته شدگان در زندان‌ها افزوده شدند. وی برای سرکوب مخالفان، هزاران نفر از هواداران "مرسی" و اعضای اخوان المسلمین را بازداشت و محاکمه کرد. اغلب این افراد به اعدام محکوم شدند. 

دیده‌بان حقوق بشر اوایل ماه جاری گزارشی از نقض آشکار حقوق بشر در مصر تحت ریاست جمهوری "السیسی" منتشر کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار