هاآرتص: عملیات رفح اسرا را برنمی‌گرداند

روزنامه صهیونیستی هاآرتص اعلام کرد برخلاف نظر کابینه صهیونیستی، تنها راه برای بازگشت اسرای این رژیم مذاکره با حماس است.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص تایید کرد که جنگ در رفح برای بازگرداندن اسرای صهیونیستی به مقاومت فلسطین در غزه فشار نمی‌آورد، بلکه احتمال بازگشتن آنان را تضعیف می‌کند.

براساس گزارش المیادین، این روزنامه در سرمقاله روز چهارشنبه خود تاکید کرد که تنها راه برای بازگرداندن اسرا از نوار غزه، امضای قرارداد با حماس است، حتی اگر قیمت آن برای اسرائیل دردناک باشد. این روزنامه اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی ترجیح می‌دهد به جای گرفتن موافقت حماس  و تبدیل آن به توافقی برای بازگشت اسرا، تهدید به اشغال رفح کند. 

هاآرتص همچنین اعلام کرد: وقتی دفتر نتانیاهو گزارش داد که شورای جنگ تصمیم به ادامه عملیات در رفح با هدف اعمال فشار نظامی بر حماس به منظور فشار بر بازگشت اسرا و دیگر اهداف جنگی گرفته است، هیچ کس تعجب نکرد. 

این روزنامه صهیونیستی در عین حال، تأسف خود را ابراز کرد، زیرا بنی گانتس، عضو شورای جنگ این رژیم این دروغ را تکرار کرد و گفت: عملیات نظامی در رفح بخشی جدایی ناپذیر از تلاش‌های جاری اسرائیل و تعهد آن به بازگشت اسرا و تغییر وضعیت امنیتی در جنوب است.

در ادامه‌ی این مقاله آمده است که کسانی که بهای این سیاست را می‌پردازند،  خود اسیران هستند، زیرا بمباران برخی از آنان را کشته است. در همین راستا هاآرتص تاکید کرد که برخلاف آنچه کابینه صهیونیستی ادعا می‌کند، این حملات به رفح و غزه محدود نیستند.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار