طی پیام‌های جداگانه‌ای؛

بروجردی حوادث تروریستی در فرانسه، کویت و تونس را محکوم کرد

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پیام‌های جداگانه‌ای ضمن محکومیت حوادث تروریستی در نقاط مختلف جهان بصورت جداگانه این حوادث را به مقامات فرانسه، کویت و تونس تسلیت گفت.

بروجردی حوادث تروریستی در فرانسه، کویت و تونس را محکوم کردبه گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پیام هایی حوادث تروریستی در نقاط مختلف جهان را محکوم کرد که متن پیام ها به شرح ذیل است:  

باسمه تعالی

جناب آقای حمد سیف الهرشانی

رئیس محترم کمیسیون روابط خارجی مجلس الامه کویت

السلام علیکم و رحمه‌الله و برکاته

با تاسف فراوان از جان باختن و آسیب دیدن جمع زیادی از هموطنانتان در حادثه حمله تروریستی گروه‌های تکفیری به مسجد امام جعفر صادق (ع) در ماه مبارک رمضان و هنگام برگزاری نماز جمعه مطلع شدم.

حوادث اخیر تروریستی در فرانسه، تونس و کشورتان به خوبی خطر پدیده شوم تروریسم را برای همه ملت‌های جهان یادآور می‌شود.

ملت ایران از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی هدف حملات تروریستی قرار گرفته و در این مسیر جمع زیادی از مردم و مسئولان کشور به شهادت رسیده‌اند، از جمله رئیس جمهور، نخست‌وزیر و جمعی از مقامات بلندپایه که امروز مصادف با سالگرد آن حادثه تروریستی می‌باشد. در این راستان مایلم تاکید نمایم جمهوری اسلامی ایران آماده همکاری برای اتخاذ هرگونه سازوکار لازم برای مبارزه با پدیده شوم تروریسم می‌باشد.

اینجانب به این مناسبت ضمن محکومیت شدید این جنایت تروریستی و اعلام مراتب همدردی و تسلیت خود به جنابعالی، دولت و ملت کشور دوست و برادر کویت و خانواده‌های داغدیده،‌ از خداوند متعال برای شهدای این حادثه رحمت و مغفرت، برای مجروحان شفای عاجل مسئلت می‌نمایم.

 

*گروه‌های تروریستی و افراطی  امنیت و ثبات همه ملت‌های جهان را تهدید می کنند

 باسمه تعالی 

جناب آقای ژان پی‌یر رافارن

رئیس محترم کمیسیون امور خارجی مجلس سنای جمهوری فرانسه

عالیجناب؛

اینجانب ضمن محکوم نمودن حادثه تروریستی ضدبشری رخ داده در نزدیکی شهر لیون فرانسه، مایلم با جنابعالی، نمایندگان محترم مجلس سنای فرانسه و خانواده‌های قربانیان ابراز همدردی نمایم.

معتقدم مبارزه با حرکات گروه‌های تروریستی و افراطی که در سال‌های اخیر امنیت و ثبات همه ملت‌های جهان را مورد تهدید قرار داده نیازمند هم‌اندیشی و همفکری همه کشورهای علاقمند به آرامش و صلح جهانی است. جمهوری اسلامی ایران نیز در این مسیر آماده هرگونه همفکری و همکاری می‌باشد.

عالیجناب؛

با اغتنام از فرصت، سعادت و توفیق روزافزون جنابعالی و ملت فرانسه را آرزومندم.

 

*مبارزه با پدیده تروریسم از سیاست‌های اصولی جمهوری اسلامی ایران است

 باسمه تعالی

 

سرکار خانم الیزابت گیگو

رئیس محترم کمیسیون امور خارجی مجلس ملی جمهوری فرانسه

عالیجناب؛

اینجانب ضمن محکوم نمودن حادثه تروریستی ضد بشری در نزدیکی شهر لیون فرانسه، مایلم با جناب عالی، نمایندگان محترم مجلس ملی فرانسه و خانواده‌های قربانیان ابراز همدردی نمایم.

معتقدم خطر جهانی تروریسم و تحرکات روزافزون گروه‌های تروریستی در اقصی نقاط جهان، مبارزه موثر با این پدیده شوم از طریق تشدید تلاش‌های بین المللی، همفکری و هم اندیشی همه کشورهای علاقمند به صلح و ثبات جهانی را ضروری ساخته است. مبارزه با پدیده تروریسم از سیاست‌های اصولی جمهوری اسلامی ایران بوده و در این مسیر آماده هرگونه همفکری و همکاری می‌باشد.

عالیجناب؛

با اغتنام از فرصت، سعادت و توفیق روزافزون جنابعالی و ملت فرانسه را آرزومندم.

علاءالدین بروجردی- رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی

 

*ضرورت اتخاذ تصمیم قاطع از سوی کشورهای اسلامی برای محو ساختن ریشه‌های تروریسم

 باسمه تعالی

سرکار خانم بشری بالحاج حمیده

رئیس محترم کمیسیون روابط خارجی مجلس نمایندگان تونس

حادثه تروریستی حمله به یک هتل توریستی در شهر ساحلی سوس و کشته و زخمی شدن تعدادی از مردم بیگناه، باعث تاسف و تاثر گردید.

این حادثه تلخ، بار دیگر ضرورت اتخاذ تصمیم قاطع و جمعی از سوی همه کشورهای اسلامی برای محو ساختن ریشه‌های تروریسم و مقابله با گروه‌های تکفیری افراطی را آشکار می‌سازد.

اینجانب ضمن ابراز تسلیت و همدردی با ملت، مجلس و دولت تونس و خانواده‌های قربانیان، این اقدام شنیع را محکوم نموده، حرکت جدی و موثر کشورهای مسلمان به منظور مقابله با اینگونه اقدامات که با هدف تخریب چهره واقعی اسلام و بر هم زدن ثبات منطقه‌ای و وحدت بین مسلمانان صورت می‌گیرد را خواستارم.

علاءالدین بروجردی- رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی/

پایان پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار