سخنگوی کاروان صلح غزه:

امیدواریم اسرائیل مرتکب حماقت دیگری نشود

سازمان‌دهندگان کاروان صلح غزه پیش‌بینی کرده‌اند تا سه‌شنبه به مقصد خود در نوار غزه برسند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از جروزالم پست، بانیان "کاروان صلح برای غزه" معتقدند احتمال اینکه رژیم صهیونیستی این بار نیز با حماقت خود فاجعه‌ دیگری شبیه آنچه در سال 2010 در مورد کشتی صلح "ماوی مرمره" مرتکب شدند به بار آورد، کم است.

سازمان دهندگان کاروان صلح غزه که اکنون سوار بر کشتی سوئدی "ماریان گوتنبرگ" در مسیر رسیدن به نوار غزه هستند، پیش‌بینی کرده‌اند این کاروان احتمالاً تا سه‌شنبه هفته به مقصد خود خواهد رسید. 

سخنگوی این کشتی امروز در مصاحبه با جروزالم پست گفت: "ما می‌خواهیم با این حرکت به مردم فلسطین پیام دهیم که دنیا شما را فراموش نکرده است. مردم فلسطین در حالی به زندگی خود ادامه می‌دهند که دریا به جای آنکه معبری برای گذر به جهان بیرون باشد به دیواری برای حصار اسارت آنان تبدیل شده‌است. امیدواریم اسرائیل این بار مرتکب حماقت نشود."

طبق اخباری که امروز در وب‌سایت کاروان صلح منتشر شده بود، کشتی ماریان گوتنبرگ بعد از ظهر به نزدیکی سواحل مصر، در حد فاصل شهرهای اسکندریه و پورت سعید رسیده بود.

فعالانی از کشورهای سوئد، کانادا، نروژ و همچنین "آنا ماریا میراندا پازا"، نماینده‌ی اسپانیایی پارلمان اروپا در این کشتی حضور دارند. کشتی‌های کوچک دیگری نیز در مسیر عزیمت به نوار غزه به این کشتی سوئدی می‌پیوندند. انتظار می‌رود این کشتی‌ها که مقادیر اندکی تجهیزات پزشکی و وسایلی مانند صفحات خورشیدی تولید برق را به همراه دارند تا پایان ژوئن (9 تیرماه) به نوار غزه برسند.

نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی در تاریخ 31 مِی سال 2010 به کشتی ماوی مرمره که یکی از 6 کشتی ناوگان دریایی موسوم به «ناوگان آزادی» در دریای مدیترانه بود حمله کردند. در این حمله 9 تبعه ترکیه کشته و حدود 50 نفر دیگر نیز زخمی شدند. قربانی دهم نیز اخیراً پس از 4 سال کما جان خود را از دست داد.

هفته گذشته وزارت خارجه رژیم صهیونستی در نامه ای خطاب به دبیر کل سازمان ملل تهدید کرده بود در صورت نزدیک شدن قایق‌های کاروان بین‌المللی صلح برای غزه، این رژیم حق هرگونه برخوردی را برای خود محفوظ می‌دارد و همه عواقب آن را متوجه گردانندگان این حرکت صلح‌طلبانه می داند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار