تبریز؛

افزایش هفت درصدی کالای صادرشده از آذربایجان شرقی

مدیر کل گمرک تبریز از افزایش هفت درصدی کالای صادر شده از طریق گمرکات استان از نظر ارزشی در سه ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبرداد.

افزایش هفت درصدی کالای صادرشده از آذربایجان شرقیبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از تبریز؛ نوروزی اقلام عمده صادراتی را مواد پلاستیکی و اشیای ساخته شده پلاستیکی ، میوه ، سوختهای معدنی ، غلات ، شیشه و مصنوعات شیشه ای ، سبزیجات ، شیر و محصولات حیوانی برشمرد .

نوروزی گفت: این کالاها به 85 کشور از جمله عراق ، ترکیه ، ارمنستان ، ترکمنستان ، چین ، ساحل عاج ، مصر ، روسیه و جمهوری آذربایجان صادر شده است .

ناظر گمرکات استان همچنین با اعلام اینکه در سه ماهه نخست سال جاری 168 هزار تن کالا به ارزش 390میلیون دلار از طریق گمرکات استان وارد کشور شده است ، گفت: واردات سه ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن 71 درصد و از نظر ارزشی 61 درصد افزایش نشان می دهد.

وی عمده کالاهای وارداتی را ماشین آلات و وسایل مکانیکی ، توتون و تنباکو ، چوب و اشیای چوبی ، کاغذ و مقوا ، وسایل نقلیه زمینی عنوان کرد .

نوروزی گفت: این کالاها از 48 کشور به ویژه ترکیه ، چین ، امارات متحده عربی ، آلمان ، ایتالیا، روسیه ، لهستان و ارمنستان پس از تشریفات گمرکی وراد کشور شده است .

ناظر گمرکات استان میزان درامد وصولی گمرکات استان در سه ماهه سال جاری را یک هزار و 185 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: این میزان درآمد وصولی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از رشد 30 درصدی برخوردار است.
 
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.