تبریز؛

آذربایجان شرقی جزو استان‌های پیشرو کشور در زمینه تجمیع و یکپارچه سازی اراضی

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: اجرای طرح تجهیز، نوسازی، تجمیع و یکپارچه سازی اراضی کشاورزی موجبات اقتصادی شدن تولید و افزایش ارزش افزوده را فراهم می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از تبریز؛ مهری در بازدید از اراضی کشاورزی روستای خورشید شهرستان هشترود افزود: با تجمیع و یکپارچه سازی اراضی، افزایش راندمان و بهره وری زراعت، افزایش درجه مکانیزاسیون و کشت اصولی میسر می گردد.

وی، ایجاد کشت مکانیزه، مدیریت صحیح منابع آبی و نیروی انسانی را از عمده ترین مزایای این طرح دانست و اظهار کرد: پراکندگی اراضی، استفاده از عوامل تولید را با دشواری همراه می کند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان ادامه داد: افزایش عملکرد در واحد سطح، افزایش سطح زیرکشت و کاهش هزینه های تولید از مزایای این طرح بوده و پراکندگی قطعات زمین، مانع اساسی راه پیشرفت وتوسعه کشاورزی و جامعه روستایی است.

مهری با اشاره به طرح نهضت پهنه بندی اراضی کشاورزی در آذربایجان شرقی، یادآوری کرد: نظارت راهبردی بر تولیدات کشاورزی با اجرای این طرح در تمامی مراحل تولید در استان انجام می شود.

وی گفت: با اجرای طرح پهنه بندی در روستاها علاوه بر ورود دانش فنی به مزارع کشاورزی، مشکلات و معضلات مربوط به بهره برداران در کوتاه ترین زمان احصاء و راهکارهای لازم و مناسب توسط مروجان کشاورزی ارایه می شود. مهندس مهری افزود: در زمینه تجمیع و یکپارچه سازی اراضی، آذربایجان شرقی جزو استانهای پیشرو در کشور و هشترود نیز مقام اول استانی را به خود اختصاص داده است.

گفتنی است: هم اکنون عملیات یکپارچه سازی در سطح 720 هکتار از اراضی روستای خورشید هشترود به انجام رسیده و در حال طی مراحل اداری تامین خدمات حمایتی دولت است.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.