مضطر زاده به عنوان معاون وزیر علوم منصوب شد

دکتر محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با قبول استعفای دکتر احمد اکبری، دکتر فتح الله مضطر زاده را به عنوان معاون وزیر علوم و رئیس سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران منصوب کرد.

به گزارشخبرنگار دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ در حکم ابلاغی دکتر فرهادی به دکتر مضطر زاده آمده است: امید وارم با فضل الهی و سعی و اهتمام در بهره برداری از همه ظرفیت های علمی و اداری و امکانات سازمان مذکور شاهد دستیابی به اهداف  و سیاست ها و تحقق برنامه های تقدیمی به مجلس شورای اسلامی از جمله پیوند یافته‌های اموزش عالی با نیازهای حوزه کاربردی و فناوری کشور و در راستای چشم انداز توسعه علمی کشور باشیم‌.

در ادامه حکم مذکور آمده است‌: انتظار دارد با ابتکار و خلاقیت‌، آفرینش طرح های نو در تقویت و اعتلای فضای علمی و تحقیقاتی و فناوری سازمان و فراهم سازی بستر استفاده بهینه از منابع و امکانات پژوهشی در تحقیقات هدفمند و متناسب سازی پژوهش ها با نیازهای عمومی کشور و ساماندهی اولویت های تحقیقاتی مطابق اسناد راهبردی نظام تحقیقاتی و پژوهش و فناوری کشور گام های موثری بردارید.

در حکم صادره وزیر علوم تاکید شده است‌: بایسته است با پیروی از آموزه های اسلامی ، مبانی علمی ، راهبردهای دولت تدبیر و امید در عرصه فناوری  با  جلب همکاری دانشگاهیان و صاحب نظران عرصه علم و فناوری، نقشی شایسته در تحقق اهداف نظام علم و فناوری  و  نقش آفرینی آن در اقتصاد دانش بنیان و تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی ایفا نمائید.

گفتنی است : دکتر فتح الله مضطر زاده  استاد دانشکده مهندسي پزشکي دانشگاه صنعتي اميرکبير است و از سوابق اجرایی وی می توان به ریاست دانشگاه گيلان،معاونت پژوهشي دانشگاه شهيد بهشتي،معاونت دانشگاه تربيت مدرس، ریاست پژوهشگاه مواد و انرژي، معاونت پژوهشي وزارت فرهنگ و آموزش عالي،ریاست کميسيون صنعت شوراي پژوهش هاي علمي کشور و  ریاست انجمن شيمي و مهندسي شيمي ايران اشاره کرد.

وزیر علوم در نامه جداگانه ای از زحمات دکتر احمد اکبری در طول تصدی ریاست سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران قدردانی کرد.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار