دبیر ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت‌ساز خبر داد

افتتاح سه مرکز رشد فناوری‌های نرم و هویت ساز

دبیر ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز گفت: سه مرکز رشد فناوری های نرم و هویت ساز در اصفهان یزد و تبریز با تفاهم نامه‌ای که پیش از این در معاونت علمی به امضا رسیده بود افتتاح شده است.

سید محمد حسین سجادی نیری دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار فن‌آوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران اظهار کرد: طی تفاهم‌نامه‌ای که پیش از این در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به امضا رسیده و انجام شده است سه مرکز رشد فناوری نرم و هویت ساز در اصفهان، یزد و تبریز افتتاح و راه‌اندازی شده است. 

وی در ادامه با اشاره به مهم‌ترین ماموریت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تاکید کرد: مهم‌ترین ماموریت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در افتتاح این مراکز بحث‌ تجاری سازی و تولید ثروت از حوزه علوم انسانی و صنایع فرهنگی است.

نیری خاطر نشان کرد: هر ستادی متناسب با فضا و حوزه‌ای که فعالیت می‌کند به کسب و کار حوزه مربوط به خود می‌پردازد و آن را تجاری سازی می‌کند و در همین راستا مهم‌ترین ماموریت و اولویت ما اقتصاد فرهنگ است. 

دبیر ستاد فناوری‌های نرم و هویت ساز تصریح کرد: در هر استانی که ظرفیت و توانمندی‌های لازم را برای افتتاح و راه‌اندازی این مراکز داشته باشد مانند استان همدان اقداماتی که شایسته‌ی آن استان باشد صورت گرفته است و افزایش این مراکز بستگی به ظرفیت پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد مختلف که در شهرها موجود است، دارد.

وی عنوان کرد: سعی داریم متناسب با هر زیر شاخه‌ای فعالیت‌هایی را انجام دهیم که به تجاری سازی و رونق اقتصاد آن حوزه منجر شود. 

گفتنی است، دستیابی به نظام توانمند علمی، فناوری و نوآوری متشکل از مجموعه سرمایه‌های انسانی، مراکز و امکانات ملی برای حرکت به سوی چشم انداز بیست ساله مستلزم تعیین و تدوین سیاست‌ها و راهبردهای مربوطه است لذا تحول و هماهنگی ساختارها، هم افزایی فعالیت ها، اصلاح مقررات و رویه ها،‌ مرتبط با ساختن منابع و تسهیلات مالی کشور به فرصت‌های علم و فناوری و نوآوری و در مجموع تکمیل چرخه ملی ضروری به نظر می‌رسید. معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اقدام به تشکیل ستادی به نام ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز نموده تا در این حوزه یکپارچگی های لازم برای توسعه و تجاری سازی‌های فناوری‌ نرم و هویت‌ساز صورت پذیرد. 




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار