باراک مدعی شد: توافق بد هسته‌ای با ایران جهان را به قهقرا می‌برد

نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی مدعی شد درصورتیکه توافق بدی با ایران حاصل شود، جهان در مسیری غیر‌قابل بازگشت قرار می‌گیرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از فاکس‌نیوز؛ "ایهود باراک،" نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی بزرگترین نگرانی خود را در توافق جامع هسته ای، لحاظ نشدن موضوع بازرسی‌های دقیق از تاسیسات هسته‌ای ایران بیان کرد.

"باراک" در این باره گفت: می‌خواهم بدانم اگر ایران توافقنامه هسته‌ای را نقض کرد، چگونه با این کشور رفتار خواهد شد. تحریم‌ها چگونه بار دیگر برقرار می‌شود؟ چه سطحی از گزینه نظامی در نظر گرفته خواهد شد؟

وی افزود: ایرانی‌ها همواره بازرسان آژانس را به جاسوسی برای غرب متهم کرده‌اند و برقراری مجدد روند معمول بازرسی‌ها ماه ها طول خواهد کشید. یک توافق بد هسته‌ای می تواند شرایط جهان و منطقه را به صورت اسف‌باری تغییر دهد و در مسیری غیر قابل بازگشت قرار دهد.

"باراک" در ادامه انتقاداتش از توافق هسته‌ای با ایران گفت: غرب با این توافق از اهرم فشار کافی برای جلوگیری از تبدیل شدن ایران به یک قدرت هسته‌ای تهدیدکننده برخوردار نخواهد بود.

مقامات ایران و گروه 1+5 در وین گرد‌هم جمع شده‌اند تا قبل از پایان مهلت تعیین شده – 10 تیر – به توافق جامع هسته‌ای دست یابند.

انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار