مدرن‌سازی 3 ایستگاه راه‌آهن تهران - قم- مشهد توسط کشور فرانسه

رئیس هیأت مدیره حمل ونقل ریلی ارپ فرانسه از مدرن‌سازی و بهینه‌سازی سه ایستگاه راه‌آهن تهران - قم- مشهد خبر داد و گفت: سعی داریم در این ایستگاه‌ها یک طرح جامع برای آن‌ها برنامه‌ریزی نماییم.

به گزارش خبرنگار حوزه راه و شهرسازی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، ایتن نپ تریکو رئیس هیأت مدیره حمل‌ونقل ریلی ارپ فرانسه با اشاره به اینکه مجموعه راه‌آهن بر اساس معماری و شهرسازی بسیار مهم است، گفت: ما سعی داریم این پروژه‌ها را به شیوه مدرن طراحی کنیم.

وی در ادامه افزود: هدف اصلی ما بهینه‌سازی طراحی سایت ایستگاه مشهد، قم و تهران و تبدیل آن به ایستگاه مدرن است.

رئیس هیأت مدیره شرکت ارپ فرانسه با اشاره به اینکه ما در تهران یک ایستگاه شاخص و قابل توجه داریم که حدود 80 سال پیش ساخته شده بود گفت: در این ایستگاه یک سایت 170 هکتاری وجود دارد که کاملا قابل برنامه‌ریزی است.

تریکو تصریح کرد:  پنج برنامه‌ریزی برای ایستگاه تهران داریم که با بهینه‌سازی و طراحی تبدیل به یک ایستگاه سریع‌السیر می‌کنیم.

وی یادآور شد: در تهران نیز ایستگاه‌های حومه‌ای را طراحی خواهیم کرد تا سهولت در بخش رفت و آمد مسافران ایجاد شود.

رئیس هیأت مدیره شرکت ارپ فرانسه در ادامه به ایستگاه مشهد اشاره کرد و گفت: ایستگاه راه‌آهن در مشهد دارای یک موقعیت عالی است و ما در این پروژه نیز سعی خواهیم کرد با بهینه کردن محوطه‌ها و طراحی یک طرح جامع و همچنین افزایش ترمینال 2 ظرفیت مسافرپذیری را بالا ببریم.

تریکو در ادامه به شهر قم اشاره کرد و گفت: ایستگاه این شهر نیز در موقعیت مناسبی قرار دارد و ما نیز در این شهر دو موضوع را دنبال می‌کنیم که در ابتدا بهینه‌سازی و طرح جامع ایستگاه و موضوع دوم جانمایی ایستگاه سریع‌السیر در مسیر تهران - قم- اصفهان است.

انتهای پیام/
برچسب ها: ریل ، ایستگاه ، راه آهن ، مشهد ، قم ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار