تبریز؛

پیشرفت قایقرانی در توسعه ورزش قهرمانی استان تاثیر بسزایی دارد

مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی گفت : پیشرفت قایقرانی در توسعه ورزش قهرمانی استان تاثیر بسزایی دارد.

پیشرفت قایقرانی در توسعه ورزش قهرمانی استان تاثیر بسزایی داردبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از تبریز؛ اسبقیان در نشست تخصصی هیات قایقرانی تصریح کرد: قایقرانی آذربایجانشرقی میتواند در کاروان ورزش استان در المپیک ریو و سالهای آتی در رقابتهای بازیهای آسیایی و المپیک 2020 مدال آور باشد.

وی افزود: اگر بخواهیم در رقابتهای بین المللی و آسیایی در جایگاههای بهتر و بالاتری قرار گیریم بایستی به رشته قایقرانی اهمیت و توجه کرد.

اسبقیان با اشاره به اینکه تنها اعتبارات وزارت ورزش و جوانان و اداره کل نمی تواند مشکل اعتباری و هزینه ای هیات را برطرف کند افزود : از ظرفیت های اعتباری و زیر ساختی بخشهای دولتی و خصوصی برای رشته های پرمدال بایستی استفاده کرد.

وی بیان داشت : از ظرفیت های بالقوه شهرداری ها ، دانشگاهها ، بخش خصوصی و ارگانهای دولتی و غیردولتی در راستای توسعه ورزش قایقرانی میتوان با تعامل استفاده کرد چرا که حضور قایقرانان استان در رقابتهای برون مرزی و کسب مدال در ارتقاء جایگاه استان نقش کلیدی دارد.

مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی در بخش دیگری از سخنان خود گفت : کار علمی و عملی ، فعل خواستن ، همگانی کردن قایقرانی در اماکن آبی استان همچون سدها ، توجه به مسئل فرهنگی ، توسعه استعدادیابی در رده های سنی پایه ، استفاده از ظرفیت شهرستانها و توسعه قایقرانی در شهرستانها ، تعامل با هیات شنا و جذب شناگران و واترپلوکاران برای حضور در تیمهای قایقرانی و کاناپولو از اقداماتی است که میتوان در توسعه و پیشرفت قایقرانی استان موثر واقع شود.

اسبقیان در این نشست تصریح کرد : بر اساس آمایش سرزمینی قایقرانی در راس استعدادیابی قرار دارد و در مرحله اول طرح بزرگ استعدادیابی در آذربایجانشرقی در بخش مهمی رشته قایقرانی قرار دارد.

مدیر کل ورزش و جوانان استان تصریح کرد : برگزاری اردوهای تیم ملی در سد آیدوغموش میانه در طول سال میتواند به پایگاه استعدادیابی و تیم های ملی در کشور تبدیل شود و برای تحقق این امر رایزنی های لازم را آغاز کرده ایم.

وی در این نشست افزایش 74 درصدی جمیعت ورزشی قایقرانی استان در سال 93 نسبت به سال 92 را مناسب دانسست و گفت : بر اساس آمار ارائه شده جمعیت قایقرانی استان در سال 92 از 85 به 148 نفر در سال 93 رسیده که رشدی 74 درصدی دارد و در بخش قهرمانی نیز توفیقات خوبی بدست آمده است.

اسبقیان در حاشیه این نشست ضمن تماس تلفنی با مدیر عامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری تبریز موافقت انجام تمرینات همه روزه تیم قایقرانی استان در استخر ائل کلی تبریز را اعلام کردند و مقررشد تیم قایقرانی استان همه روزه در استخر ائل گلی تبریز به تمرینات خویش ادامه دهند.

وی توسعه رشته کاناپولو در استان را مناسب برشمرد و گفت : شهرستان مراغه به مرکز توسعه رشته کاناپولو استان و شمالغرب کشور مبدل شده و در سالهای آخیر رقابتهای کشوری را میزبانی کرده و در شهریور ماه سال 94 نیز میزبانی رقابتهای قهرمانی کشور و بین المللی را عهده دار است.
 
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.