سعیدی در گفت‌وگوی اختصاصی با باشگاه خبرنگاران:

گرایش به شیوه‌های مدرن عامل اصلی افزایش نزاع‌های خیابانی است

دبیر اول کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: در دو دهه اخیر به دلیل گرایش به شیوه‌های مردن و فاصله از شیوه‌های سنتی در جامعه با افزایش نزاع‌های خیابانی مواجه شده‌ایم.

محمد اسماعیل سعیدی دبیر اول کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران،با اشاره به اینکه گرایش جامعه به شیوه‌های مدرن و فاصله از شیوه‌های سنتی عامل اصلی افزایش نزاع‌های خیابانی است، اظهار کرد:‌در دو دهه اخیر به دلیل اینکه جامعه از شیوه سنتی به مدرن و آپارتمان نشینی گرایش پیدا کرده است، با افزایش نزاع‌های خیابانی مواجه شده‌ایم.

وی افزود: با افزایش ساخت و سازها، آپارتمان نشینی و افزایش شهرهای جدید، فاصله طبقاتی، افزایش تفاوت نگرش مردم نسبت به یکدیگر و تغییر فرهنگ جامعه، نزاع‌های خیابانی نیز افزایش می‌یابد.

سعیدی تصریح کرد: در زندگی شهر نشینی و مدرن امروزی، جمعیت کثیری از نقاط مختلف کشور به کلان شهرها مهاجرت کردند که هیچگونه شناختی از یکدیگر ندارند. این امر باعث گسترش بسیاری از بزه‌ها، ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی است.

دبیر اول کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: هنگامی که افراد با فرهنگ‌های مختلف در کنار یکدیگر قرار بگیرند، به دلیل اختلاف سلیقه‌ها و نوع نگرش با انواع نزاع‌ها مواجه می‌شوند. در این مواقع مردم نسبت به این معضلات بی تفاوت هستند و به راحتی از کنار آن می‌گذرند، در صورتی که نزاع‌های خیابانی آثار مخربی بر پیکره جامعه دارد و هرکس باید خود را مسئول بداند و از وقوع چنین آسیب‌هایی جلوگیری کند.

وی در پایان گفت: در جامعه امروز، پدیده‌ای به نام امر به معروف و نهی از منکر نقش کمرنگی پیدا کرده است، در صورتیکه در جامعه سنتی دیروز مردم با استفاده از این مهم، جلوی بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را می‌گرفتند، اما متاسفانه با بکار بردن اینکه واژه قانون وجود دارد، خود را از این وقایع کنار می‌کشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار