داعش تندیس شیر سنگی موزه پالمیرا را تخریب کرد

عناصر داعش در ادامه اقدامات خرابکانه خود، تندیس شیر سنگی بیرون موزه شهر پالمیرا را از بین بردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس تی وی، تروریست‌های گروه تکفیری داعش تندیس شیر سنگی بیرون موزه شهر پالمیرا (تدمر) را تخریب کردند.

"مامون عبدالکریم،" مدیر اداره آثار باستانی سوریه، پنج شنبه (11 تیر) گفت این تندیس معروف به "شیر اللات" یک اثر هنری بی‌نظیر بود.

عبدالکریم گفت: "عناصر داعش روز شنبه شیر اللات را که اثری منحصر‌به‌فرد با 3 متر ارتفاع و 15 تن وزن بود، از بین بردند. این، بدترین جنایتی است که آنها علیه میراث پالمیرا مرتکب شده‌اند."

داعش تندیس شیر سنگی موزه پالمیرا را تخریب کرد

مدیر اداره آثار باستانی سوریه همچنین تاکید کرد: این تندیس با صفحه فلزی و کیسه‌های شن پوشیده‌ شده بود، تا از آسیب احتمالی ناشی از درگیری‌های مسلحانه در امان بماند.

 وی افزود: "هرگز تصور نمی‌کردیم که داعش به این شهر بیاید، تا آن را از بین ببرد."

یک گروه باستان شناس لهستانی این تندیس ساخته‌شده از سنگ آهک را، که ربالنوع عربی پیش از اسلام است، در معبد اللات در سال 1977 کشف کرد. گفته می‌‌شود قدمت این مجسمه به قرن اول پیش از میلاد بازمی‌گردد.

تروریست‌های داعش کنترل پالمیرا را که یک شهر باستانی است، در 21 می (31 اردیبهشت) به دست گرفتند. این شهر در فهرست اماکن تاریخی جهان در یونسکو ثبت شده است. شهر پالمیرا در حدود 215 کیلومتری شمال‌شرق دمشق، پایتخت سوریه، واقع شده است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار