دیده بان جهانی هواپیماهای بدون سرنشین:

آمریکا نباید در مبارزه علیه شبه نظامیان سومالی یک جانبه عمل کند

رئیس دیده بان جهانی هواپیماهای بدون سرنشین گفت آمریکا باید با نظارت سازمان ملل با شبه نظامیان سومالی مقابله کند.

 به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، رئیس سازمان جهانی دیده بان هواپیماهای بدون سرنشین اظهار داشت آمریکا نباید به تنهایی درصدد مبارزه با شبه نظامیان سومالی برآید.  

گفته می شود پنتاگون با دایر کردن یک پایگاه نظامی در شهر کیسمایو سومالی، 120 نظامی را در این پایگاه اسکان داده است.  علاوه بر این، پنتاگون از این پایگاه برای انجام حملات هوایی علیه شبه نظامیان بهره می گیرد. 

پنتاگون یک پایگاه نظامی دیگر نزدیک شهر موگادیشو – پایتخت سومالی – دارد. علاوه بر اینکه از این پایگاه برای حملات نظامی علیه شبه نظامیان استفاده می شود، نیروهای امنیتی سومالی نیز در این پایگاه  آموزش می بینند. 

مدیا بنجامین – موسس دیده بان جهانی هواپیماهای بدون سرنشین – در خصوص اقدامات نظامی آمریکا در سومالی اظهار داشت: حملات پهپادهای آمریکا در سومالی باید با نظارت سازمان ملل و اتحادیه آفریقا انجام شود. 

واشینگتن پرواز هواپیماهای بدون سرنشین _پهپاد) را از خاک سومالی به جیبوتی، کنیا و اتیوپی رد کرده است. گروه تروریستی الشباب در این کشورها فعال است. 

طبق آمار دفتر تحقیقات روزنامه نگاران، بر اثر حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در سومالی ممکن است حدود 105 غیر نظامی جان خود را از دست داده باشند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار