میران:

رودکی قدر خودش را نمی‌داند/ 18 سال است منتظر بازوبند پهلوانی هستم

ملی پوش اسبق جودو کشورمان گفت: رودکی جودوکار با استعدادی است ولی قدر خودش را نمی‌داند و به جای مصاحبه کردن بیاید در عمل خودش را اثبات کند.

سید محمود رضا میران کاپیتان‌ اسبق تیم ملی جودو کشورمان در گفتگو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی ‌باشگاه خبرنگاران گفت: من حدود 18 سال عضو تیم ملی جودو بودم و همزمان در کشتی آزاد و کشتی پهلوانی هم مسابقه می‌دادم و از سال 2008 و قبل از المپیک پکن از ورزش قهرمانی خداحافظی کردم ولی همیشه این دغدغه‌ را داشتم که دوباره به عرصه قهرمانی‌ برگردم و همان قالب گذشته را داشته باشم و دوباره مسابقه بدهم.

 وی در ادامه افزود: در این مدت که از ورزش‌ قهرمانی خداحافظی کردم تجربیات خوبی را کسب کردم سرمربی تیم بزرگسالان و جوانان بودم، سرمربی امید‌ها بودم و الان هم که سرمربی تیم ملی کشتی آلیش‌ هستم.

 حدود یک سال و نیم است که تمرین قهرمانی را دوباره شروع کردم ولی به مرزی رسیدم که دیدم می‌توانم دوباره مسابقه بدهم و یا مسئولان فدراسیون صحبت کردم‌ و آنها نیز قبول کردند .

میران اظهار داشت: تا 2 ماه آینده با تیم ملی تمرین می‌کنم و اول در مسابقات پیشکسوتان جهان شرکت می‌کنم و بعد از آن برای کسب سهمیه المپیک می‌جنگیم.

وی در خصوص عدم تمایل رئیس و نایب‌ رئیس فدراسیون جودو در خصوص بازگشت و به میادین قهرمانی تصریح کرد: من نمی‌دانم چرا آنها مخالفت میکنند ولی فکر کنم آنها بر این باورند که من توانایی مسابقه را ندارم در صورتی که هر کس از وضعیت خودش بهتر خبر دارد و من با شناختی‌ که از خودم‌ دارم می‌گویم که می‌توانم مسابقه بدهم.

ورزش جودو یک ورزش فکری است و من هم در این مدت از جودو به دور نبودم بعضی ها فکر می‌کنند که من تازه می‌خواهم تمرینات قهرمانی را شروع کنم در صورتی که حدود 20 ماه است تمرینات قهرمانی را  شروع کردم.

وی در خصوص علت اصلی بازگشت خود عنوان کرد: معمولا همه قهرمانان بعد از خداحافظی حالت قلقلکی برای بازگشت دارند و نمونه‌هایی وجود دارد که بعضی از قهرمانان بعد از بازگشت به قهرمانی المپیک هم می‌رسند.

در حال حاضر در اردوها تمرین می‌کنم ولی حریف تمرینی مناسب و مثل گذشته  ندارم ولی تمرینات تکنیکی را انجام می دهم و یک سری تمرینات را هم در اردوی تیم ملی کشتی آلیش انجام می دهم.

قهرمان اسبق جهان افزود: در خصوص کسب نتیجه خوب نمی توانم پیش‌بینی کنم ما در تیم ملی بزرگسالان هم با وجود این جوانان برای کسب سهمیه دچار مشکل هستیم چه برسد به من که مدال‌هایم را گرفتم و دوباره به عرصه قهرمانی برگشتم ولی سعی و تلاشم را می کنم که له المپیک بروم.

من حدود 50 مدال بین المللی دارم و تاکنون در هر مسابقه ای که شرکت کردم مدال گرفتم و فقط در المپیک آتن پنجم شدم من مثل بقیه ورزشکاران تلاشم را می کنم اگر توانستم که به المپیک می روم.

میران در خصوص رودکی افزود: رودکی استعداد خیلی خوبی دارد ولی قدر خودش را نمی‌داند و به نظر من به جای اینکه مصاحبه کند بیاید مسابقه بدهد و در عمل خودش را ثابت کند.

وی در خصوص بازوبند پهلوانی گفت: من چهار سال پهلوان ایران شدم ولی هنوز بعد از 18 سال منتظرم که بازوبند پهلوانی را به من بدهند و دلیلش را نمی دانم که چرا بازوبند را به من نمی‌دهند امسال هم قصد دارم در مسابقات کشتی پهلوانی شرکت کنم و شاید برای پنجمین بار پهلوان کشور شوم و بازوبند را بگیرم.

هر دفعه قول و قرار گذاشتند و قول دادند که بازوبند من را طی مراسمی بدهند ولی شاید کار بدی کردم که بازوبند من را نمی دهند چون هر شخصی که 3 بار پهلوان کشور شود باید به او بازوبند پهلوانی بدهند ولی نمی‌دانم که چرا پس از 18 سال بازوبند من را نمی دهند.

میران در پایان خاطر نشان کرد: من هر کاری می کنم حاشیه ساز می شود استعفا می دهم حاشیه سازی می شود، بر می گردم مسابقه بدهم حاشیه سازی می شود، مگر بد است که یک شخصی به عرصه قهرمانی برگردد و در سن 41 سالگی بیاید و مسابقه بدهد مطمئنا این حاشیه ها را افرادی می سازند که علاقه ای به بازگشت بنده ندارند و دوست ندارند من به عرصه قهرمانی بر گردم به نظر من سن یک عدد ولی برایم مهم نیست و من برای افکار مردم زندگی نمی‌کنم و من تابع تصمیمات فدراسیون هستم.


انتهای پیام/
برچسب ها: میران ، رودکی ، جودو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار