میرزاده خبر داد:

افزایش 15 درصدی شهریه ثابت ورودی‌های 94 دانشگاه آزاد

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه طبق برنامه،سالانه چند درصد وابستگی دانشگاه آزاد به شهریه کاهش پیدا می‌کند، افزود:طبق همین روند باید میزان وابستگی دانشگاه به شهریه تا سال 96، به 60 درصد برسد و بقیه درآمدهای دانشگاه از کارهای اثربخشی علمی،فناری،تجاری سازی،فعالیت‌های اقتصادی و فعالیت‌های اقتصادی دانش بنیان کسب شود.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران، حمید میرزاده رییس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: سال گذشته وابستگی دانشگاه به شهریه بین 9 تا 10 درصد کاهش پیدا کرد و این میزان درآمد، از طریق درآمدهای غیر از شهریه مثل فعالیت‌های اقتصادی و اقتصادی دانش بنیان تامین شد. به عبارت دیگر وابستگی بودجه دانشگاه به شهریه در سال 93 حدودا 90درصد شده و باعث شد شهریه ثابت دانشجویان موجود که تعداد آنها یک میلیون و 700 هزار نفر هستند از مهر 94 تا مهر 95 ثابت بماند.

وی ادامه داد: قرار است امسال این کاهش وابستگی به 16 درصد برسد و همین روند طی شود تا میزان وابستگی دانشگاه به شهریه تا سال 96، به 60 درصد برسد و بقیه درآمدهای دانشگاه از کارهای اثربخشی علمی،فناری،تجاری سازی،فعالیت‌های اقتصادی و فعالیت‌های اقتصادی دانش بنیان کسب شود.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد یک دانشگاه غیردولتی بوده و از هیچکدام از مزایا و یارانه های دولتی بهره مند نیست،اظهار کرد: ما هم همان میزان تورمی که دولت سالانه‌ روی خدمات و کالاها اعمال می‌کند روی شهریه اعمال می کنیم.بر همین اساس شهریه ثابت ورودی های سال 94 و شهریه متغیر ورودی‌های 94 و ماقبل آن 15درصد افزایش خواهد داشت اما شهریه ثابت دانشجویان موجود تا مهر 95 افزایش پیدا نمی کند.

میرزاده درمورد بومی سازی شهریه در دانشگاه آزاد نیز توضیح داد:افزایش 15 درصدی شهریه میانگین بوده و این میزان در برخی از واحدها مخصوصا مناطق محروم، کم تر است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
دانشجوی بدبخت
۱۲:۰۶ ۱۵ تير ۱۳۹۴
خدا قوتتون بده عزیزان...نگران جیب خالی ما هم نباشید....
کاش 20 رصد اضاف میکردید...اینجوری که براتون نمیصرفه
خلاصه بگم: اصلا فکر بیکاری جوونا و افزایش هزینه های زندگی و نرخ تورم و .... نباشید.یا حق.اجرتون با اون بالایی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۲ ۱۴ تير ۱۳۹۴
همینجوری زیادش کنین .
آخرین اخبار