حقیقت‌پور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران:

اطلاعی از همکاری ایران و آژانس درباره تهیه گزارشPMD ندارم/ این گزارش شرط برداشتن تحریم‌ها نیست

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس معتقد است گزاش PMD شرط برداشتن تحریم‌ها نیست.

منصور حقیقت‌پور نماینده مردم اردبیل، نیر و نمین در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران در واکنش به اظهارات آمانو مبنی بر همکاری ایران و آژانس در تهیه گزارش "PMD" و اهمیت این موضوع در لغو تحریم‌های ایران، گفت: موضوع مطرح شده در راستای لغو تحریم‌ها نیست.

وی افزود: در راستای موضوع "PMD" آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بسیاری از اطلاعات خود را از منافقین کسب کرده است و قرار نیست این موضوع در لغو تحریم‌های ایران تأثیری داشته باشد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه مذاکرات چارچوب‌های مشخص و معینی دارد متذکر شد: "PMD" از جمله موضوعاتی است که اخیرا از سوی آژانس مطرح می‌شود و ما به هیچ وجه قائل به این موضوع نیستیم.

حقیقت‌پور با بیان اینکه اطلاعی در رابطه با همکاری آژانس و ایران در رابطه با تهیه گزارش "PMD"ندارم، تصریح کرد: ما اصلا در بحث "PMD" وارد نشده‌ایم و هیچ مسیری را در جهت تولید ظرفیت‌های دفاعی از توانمندی‌های هسته‌ای نرفته‌ایم و نخواهیم رفت.

وی در ادامه با اشاره به ادعاهای اخیر آژانس مبنی بر موضوع انفجار هسته‌ای در منطقه مریوان بیان داشت: معتقدم آمانو و آژانس باید ادعای پوچ خود در مورد انفجار هسته‌ای در مریوان را هرچه سریعتر ثابت کنند در غیر اینصورت مشخص خواهد شد که سایر ادعاهای آژانس هم پوچ و بی‌معنی بوده است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان درباره چرایی عدم بررسی‌های مبنی بر موضوع انفجار در منطقه مریوان از سوی آژانس، گفت: بنده به عنوان نایب رئیس کمیسیون امنیت مجلس از آمانو می‌خواهم که به تهران بیاید و منطقه مریوان را بررسی کند و به ادعای پوچ خود که اطلاعات آن را از منافقین کسب کرده پایان دهد.

انتهای پیام/

برچسب ها: مجلس ، پی ام دی ، حقیقت پور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار