تظاهرات در لندن در اعتراض به سفر احتمالی رئیس جمهور مصر

گروهی از معترضان مصری در اعتراض به دعوت انگلیس از رئیس جمهور مصر تظاهرات کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه خبری الجزیره، گروهی از مصری های ساکن لندن روز گذشته در اعتراض به دعوت دولت انگلیس از عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر تظاهرات کردند.

معترضان که به دعوت "انجمن مسلمانان انگلستان" در این تظاهرات شرکت داشتند، با تجمع در برابر پارلمان انگلیس شعارهایی در مخالفت با سفر احتمالی سیسی سر دادند. معترضان همچنین با ننگین خواندن دعوت انگلیس از رئیس جمهور مصر از دیوید کامرون خواستند حمایت از حکومت نظامیان را متوقف کند.

یکی از معترضان گفت: دعوت کامرون از سیسی اقدامی ننگین برای انگلیس به شمار می رود. وی همچنین اعلام کرد: در صورتی که این قاتل به انگلیس وارد شود به عنوان یک شهروند انگلیسی احساس شرمساری می کنم. همچنین یک شهروند انگلیسی مصری الاصل با اعلام انزجار از سفر احتمالی سیسی اعلام کرد این دعوت با تمامی ارزشهای انگلیس منافات دارد.

برخی منابع در دفتر نخست وزیر انگلیس ماه گذشته اعلام کردند این کشور از رئیس جمهور مصر برای سفر به انگلیس دعوت به عمل آورده است. این منابع زمان سفر سیسی به انگلیس را مشخص نکردند. رسانه های انگلیس اعلام کرده اند این سفر تا پایان سال جاری میلادی انجام خواهد شد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار