اصلاحات جدید وزارت جنگ رژیم صهیونیستی با هدف کاهش هزینه‌ها

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در راستای طرح کاهش هزینه‌ها، اصلاحات زیادی در بخش آموزش و استخدام نیرو اعمال می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی جروزالم پست؛  وزارت جنگ رژیم صهیونیستی دوره خدمت سربازی مردان را از 36 ماه به 32 ماه کاهش می‌دهد. تامین هزینه آموزش و تمرینات نظامی این سربازان برای رژیم صهیونیستی دشوار شده بود.

دوران سربازی زنان بدون تغییر نسبت به گذشته 24 ماه باقی می‌ماند؛ هرچند مقامات صهیونیست مایل بودند فاصله موجود میان دوران خدمت زنان و مردان را کاهش دهند و مدت سربازی زنان به 28 ماه افزایش یابد.همچنین از نظامیان زن خواسته شده است بیش از گذشته در عملیات نظامی مستقیم حضور داشته باشند. کاهش مدت سربازی مردان موجب می‌شود 6 هزار نیروی مازاد وزارت جنگ رژیم صهیونیستی مرخص شوند. 2500 سرباز دیگر نیز از حضور در تمرین عملیات‌ نظامی معاف خواهند شد.

در طرح صرفه‌جویی‌های اقتصادی وزارت جنگ رژیم صهیونیستی آمده است فقط تعداد محدودی از سربازان دارای مهارت‌های ویژه بیش از 32 ماه آموزش نظامی خواهند دید و به آنها حقوق پرداخت می‌شود. آموزش ویژه سربازان صهیونیستی برای حضور در میادین جنگ از 8 ماه به 6 یا 5 ماه کاهش می‌یابد. 

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی بابت این اصلاحات مورد انتقادات شدید قرار دارد به ویژه آنکه پس از جنگ با لبنان و ناتوانی در مقابله با نیروهای حزب‌الله، بسیاری کوتاه بودن مدت آموزش نظامی سربازان صهیونیستی را عامل این شکست قلمداد کردند. در طرح جدید توجه ویژه‌ای به شرایط جسمانی سربازان می‌شود و فقط برای آن‌دسته از سربازانی که توان بدنی بالایی دارند برای آموزش‌های ویژه نظامی هزینه خواهد شد.

مقامات صهیونیست مدعی شدند هدف آنها از اعمال این تغییرات آموزش بهتر سربازان  در مدت زمان کوتاهتری است. پیش از این وزارت جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود تا سال 2022 با کمبود نیروهای زبده مواجه می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار