نوزادانی که به روش سزارین بدنیا می آیند، هنگام تولد باکتری لازم را دریافت نمی کنند که باعث می شود دستگاه ایمنی آنان ضعیف شود، که این نقص دانشمندان را واداشت تا برای حل این مشکل شیوه موثری ابداع کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران، به تازگی در کشور استرالیا در یک شیوه پزشکی نوین که البته هنوز به انجام آزمایشات بیشتر بالینی برای مشخص شدن مزایا و معایب آن نیاز است، کودکانی که به شیوه سزارین بدنیا می‌آیند، لحظاتی پس از تولد توسط محتویات مایع رحمی تخلیه شده از بدن مادرشان توسط دستگاه‌های مکنده مایعات تحت شستشو قرار می‌گیرد.

گفتنی است، در این روش صورت، بدن و زبان نوزاد به این مایعات آغشته می‌شود.

اساس این شیوه براین است که چون کودکان بدنیا آمده از طریق سزارین تحت این مایعات در حین فرآیند بدینا آمدن برخلاف نوزدانی که به صورت طبیعی بدنیا می‌آیند قرار نمی‌گیرند لذا این شیوه می‌تواند تا حد جبران کمبود رسیدن این مواد تقویت کننده سیستم ایمنی بدن نوزاد باشد.

براساس آمارها در حین بدنیا آمدن نوزادان به شیوه طبیعی آنها در معرض 300 نوع باکتری مختلف قرار می‌گیرند که سبب ایمنی آنها در برابر بسیاری از بیماری‌ها در دوران نوزادی و بزرگسالی می‌شود.

بر همین اساس پژوهشگران دانشکده پزشکی دانشگاه نیویورک اعتقاد دارند این شیوه تا حدی می‌تواند به ترمیم عدم دریافت میکروب و باکتری در حین بدنیا آمدن نوزادان سزارینی بپردازد و حداقل تا مدت چند هفته یا ماه سبب تقویت سیستم ایمنی بدن آنها در مقابل بیماری‌ها شود.

در عین حال کارشناسان اذعان کرده‌اند که این شیوه نمی‌تواند به طور 100 درصد از نوزادان محافظت به عمل آورد.

کارشناسان مفید بودن این شیوه را به صورت ضمنی بر روی 1200 نوزاد بدنیا آمده از این طریق مشاهده کرده‌اند.

کودکانی که به شیوه طبیعی بدنیا می‌آیند دارای سیستم ایمنی قوی‌تری هستند و در دوران نوزادی کمتر دچار بیماری‌هایی چون اسهال،‌عفونت دستگاه گوارش بدست نیاوردن وزن، چاقی مفرط، آلرژی و سرماخوردگی می‌شوند و در سال‌های آینده نیز با بیماری‌های خود ایمنی، عفونی و باکتریایی کمتری مواجه می‌شوند.

پزشکان امیدوار هستند با این شیوه نوزادان بدنیا آمده از طریق روش سزارین بهتر در مقابل عوامل آلرژی زا از خود مقاومت نشان دهند.



انتهای پیام/ 
برچسب ها: نوزاد ، آزمایش ، باکتری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار