وزیر علوم :

درآمد دانشگاه‌ها باید از طریق ارتباط با صنعت و شركت‌های دانش بنیان تامین شود

وزیر علوم گفت : كسب در آمد از بخش آموزش دانشگاهی معقول نیست و در آمد اختصاصی دانشگاه های كشورمان نیز مانند سایر دانشگاه های جهان باید از طریق انجام امور پژوهشی ، ارتباط بیشتر مراكز آموزش عالی با بخش صنعت و انجام پروژه های مشترك و بالاخره فعالیت شركت های دانش بنیان تامین شود.

به گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی وزارت علوم ، دكتر فرهادی در این دیداربا اعلام اینكه آمایش آموزش عالی ، اجرای برنامه راهبردی و ساماندهی آموزش عالی و تمامی مسائل پیرامون آن را در پی خواهد داشت ، گفت : طرح آمایش آموزش عالی كشور تا آغاز سال تحصیلی جدید آماده شده و برای تصویب نهایی به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال می شود .

وی افزود :  اجرای این طرح به امر اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی نیز كمك می كند و بر اساس این طرح پذیرش دانشجویان در رشته های مختلف بر اساس نیاز كشور صورت می گیرد.

وزیر علوم در ادامه ، تشكل های دانشجویی را مكانی مناسب برای تمرین دانشجویان در امور فرهنگی  ، سیاسی و مدیریتی دانست و اظهار داشت : دانشگاه ها به فرموده مقام معظم رهبری باید سیاسی باشند و ضمن فعالیت های معقول و قانون مند سیاسی ، مسائل مختلف كشور را نیز به صورت دلسوزانه مورد نقد و ارزیابی قرار دهند ولی این فعالیت عزیزان دانشجو نباید جناحی باشد و به تریبون جناح های سیاسی خارج از دانشگاه تبدیل شود .

دكتر فرهادی در ادامه با تاكید بر رعایت عدالت در توزیع بودجه و امكانات برای انجام فعالیت های تشكل های دانشجویی گفت : قانون فعالیت تشكل های دانشجویی باید به صورت صحیح و نظام مند اجرا شود و اگر هم نقصی داشت می توان آن را اصلاح كرد و در مقابل عملكرد تشكل ها نیز باید قانون مند بوده و در چارچوب قوانین و مقررات مصوب عمل كنند .

وی همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص عملكرد پردیس های دانشجویی گفت : نحوه فعالیت پردیس های دانشگاهی به زودی نظام مند می شود  و پردیس های دانشگاهی از این پس بر اساس آئین نامه ای مشخص  و به صورت شفاف و قانون مند فعالیت میكنند .

وزیر علوم در این دیدار همچنین در خصوص ماموریت گرا كردن دانشگاه ها ، بازنگری رشته های دانشگاهی و افزایش پذیرش دانشجوی خارجی دردانشگاه های كشورنیز توضیحاتی ارائه كرد .
گفتنی است در این دیدار اعضای تشكل های اسلامی دانشجویان دانشگاه های تهران دیدگاه ها و نظرات خود در خصوص مسائل علمی ، فرهنگی و سیاسی دانشگاه ها را با وزیر علوم در میان گذاشتند .
 
انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار