با حضور در جمع خبرنگاران؛

کری: به پیشرفت‌هایی در مسیر توافق دست یافته‌ایم/ برای توافق عجله نداريم

وزیر امورخارجه آمریکا با حضور در جمع خبرنگاران در وین اعلام کرد؛ به پیشرفت‌هایی در مسیر توافق دست پیدا کرده‌ایم.

کری: به پیشرفت‌هایی در مسیر توافق دست یافته‌ایم
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ "جان کری،" وزیر امورخارجه آمریکا با حضور در جمع خبرنگاران در وین اعلام کرد؛ به پیشرفت‌هایی در مسیر توافق دست پیدا کرده‌ایم.

متن کامل اظهارات کری به قرار زیر است:

عصر بخیر. بگذارید با تشکر از صبوری همه شما آغاز کنم. می‌دانم همه ما و خبرنگارانی که با این (مذاکرات) درگیر بوده‌ایم، چندین هفته (دشوار) را سپری کرده‌ایم. اما بگذارید به شما اطمینان دهم ما فقط برای ادامه مذاکرات، گفتگو نمی‌کنیم. اینجا هستیم چون باور داریم برای دستیابی به توافقی جامع در حال پیشرفت هستیم. همچنان که بسیار گفته‌ام و دیشب هم با پرزیدنت اوباما مطرح کردم، قرار نیست تا ابد پشت میز مذاکره بنشینیم.

 همین طور درک می‌کنیم که فقط به دلیل عبور زمان از نیمه‌شب، نباید برخیزیم و برویم. تأکید می‌کنم با توجه به ماهیت بسیار پیچیده و فنی کاری که اینجا انجام می‌دهیم، عجله نمی‌کنیم و به تعجیل هم وادار نمی‌شویم. اجازه هم نمی‌دهیم جنبه ای از این اقدامات ما را به تعجیل وادار کند. فقط و فقط روی کیفیت این توافق متمرکز هستیم. این آن چیزی است که کار ما را تعریف خواهد کرد. اگر بتوانیم در نهایت به توافق برسیم، باید بتواند در برابر آزمون زمان دوام آورد. این آزمایش به روز و هفته و ماه محدود نمی‌شود؛ بلکه آزمونی است که دهه ها ادامه خواهد داشت. این هدف ماست.

 واقعیت ساده این است که علی‌رغم تمامی پیشرفت‌هایی که به واقع حاصل کرده‌ایم، برخی از مسائل دشوار حل‌نشده باقی مانده است. می‌دانیم تصمیم‌های دشوار با گذشت زمان آسان نمی‌شود. به هر صورت، این تصمیم‌های مهم باید به زودی اتخاذ شود. دقیقاً به همین دلیل است که تمامی تیم‌های ما در وین به شدت کار می‌کنند؛ و به همین دلیل است که برخی از همکاران من دیشب به اینجا باز گشتند تا بتوانیم روی معضلات پیچیده کار کنیم تا ببینیم آیا می‌توانیم در نهایت به توافقی که مدتهاست روی آن کار می‌کنیم دست یابیم. روی این هدف کار می‌کنیم و به کار بر روی آن ادامه می‌دهیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار