سفیر سابق انگلیس در آمریکا:

برای مقابله با داعش باید به اتحاد با ایران روی بیاوریم

سفیر سابق انگلیس در آمریکا روز گذشته از لزوم اتحاد غرب با ایران برای مقابله با گروه تروریستی داعش سخن گفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تایمز آو اسرائیل، سفیر سابق انگلیس در آمریکا روز گذشته بر لزوم اتحاد غرب با ایران برای مبارزه با افراط‌گرایی و تروریسم در منطقه تأکید کرد.

"کریستوفر مایر" دیروز در یادداشتی در روزنامه دیلی‌تلگراف انگلیس با اشاره به رشد افراط‌گرایی در منطقه خاورمیانه و ظهور گروه تروریستی داعش، خطاب به کشورهای غربی پیشنهاد کرد برای مقابله با وضع موجود نخست به دخالت نظامی خود در منطقه پایان دهند و سپس به جای مشارکت با عربستان سعودی به اتحاد با ایران روی بیاورند.

مایر نوشت: "غرب با حضور نظامی دیرینۀ خود در جوامع مسلمان تنها به بدتر شدن اوضاع کمک کرده است. منافع ژئوپولتیک و مناقشات خاص منطقه خاورمیانه به حدی پیچیده و حساس هستند که بهتر است کشورهایی مثل انگلیس و متحدان آن به جای کمک به تشدید بحران، این منطقه را به حال خود بگذارند تا بتواند از پس حل و فصل مسائل مخصوص خود برآید."

سفیر سابق 71 سالۀ انگلیس در ادامه اضافه می‌کند که نقش ایران در کمک به نیروهای امنیتی عراق برای مبارزه با گروه تروریستی داعش تا به امروز بسیار کارساز بوده است.

مایر ضمن اشاره به نقش فرعی غرب در مناقشات منطقه در پیشنهادی مدعی می‌شود که باید کاری کنیم این بار ایران مجبور به هزینه دادن در مسائل خاورمیانه بخصوص در منازعات میان-مذهبی منطقه بشود.

کریستوفر مایر در انتها سعی می‌کند با طرح سؤالی درباره پیشروی گروه تروریستی داعش و توان ثابت‌شدۀ ایران در مقابله با آن، به نوعی غرب را به طراحی آتی استراتژی خود در ایجاد جبهۀ متقابل ایران-داعش در خاورمیانه ترغیب کند. مایر می‌گوید: "اگر داعش اکنون قادر به توسعه قلمرو خود در خاورمیانه است، آیا این نباید ما را به این نتیجه‌گیری سوق دهد که ایران را بعنوان متحد خود در منطقه در قرن 21 انتخاب کنیم؟"

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار