هموند پرتاب اشیاء به نخست‌وزیر صربستان را محکوم کرد

وزیر خارجه انگلیس پرتاب اشیاء به طرف نخست‌وزیر صربستان در مراسم یادبود 8 هزار قربانی مسلمان سربرنیستا را محکوم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه آی‌تی‌وی انگلیس، فیلیپ هموند -- وزیر خارجه انگلیس -- پرتاب اشیاء به نخست‌وزیر صربستان در شهر "سربرنیتسا" را محکوم کرد.

"الکساندر ووچیچ" امروز در حالی که برای ادای احترام به 8 هزار مسلمان بوسنیاییِ قتل‌عام شده بدست نیروهای صربستان به سربرنیتسا آمده بود، از سوی برخی از مردم معترض با پرتاب بطری‌های آب مورد استقبال قرار گرفت.

فیلیپ هموند، وزیر خارجه انگلیس، پس از این واقعه بدون اشاره به احساسات مردم بوسنی و بویژه شهر سربرنیتسا در فراموشی زخم‌های التیام‌ناپذیر کشتار اقوام خود در قلب اروپا و بدست نیروهای صرب، این اقدام را محکوم کرد.

سِرِبْرِنیتسا یکی از شهرهای بوسنی و هرزگوین در شرق این کشور است. این شهر کوچک کوهستانی که استخراج و فرآوری سنگ نمک به‌عنوان صنعت اصلی آن به شمار می‌رود به دلیل مجاورت با منطقه چشمه آب‌ گرم اکنون به‌عنوان یک مقصد گردشگری شناخته می‌شود. 

جمعیت ناحیه شهری سربرنیتسا بر پایه آمار سال ۱۹۹۱ برابر با ۳۶٬۶۶۶ نفر بود که مسلمانان بوسنیایی معادل 75 درصد (27 هزار و 572 نفر) آن را تشکیل می‌دادند و بقیه جمعیت آن مربوط به اهالی کروات و یوگسلاو بود. جمعیت صرب‌ها در آن زمان 8 هزار و 315 نفر بود.

در طول جنگ صربستان و بوسنی، نیروهای مسلح صرب در ژوئیه ۱۹۹۵ پس از ورود به سربرنیتسا، با جداسازی بیش از ۸ هزار نفر از مردان و پسران نوجوان مسلمان شهر، آنها را به قتل رساندند. این فاجعه در حالی روی داد که این منطقه زیر پوشش امنیتی نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد بود!

چنین جنایتی در اروپا، از زمان جنگ جهانی دوم، بی‌سابقه بوده و بررسی‌های تاریخی و حقوقی آن و همچنین کشف اجساد مربوط به آن کشتار همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار