هموند: برای نابودی داعش با ایران همکاری نزدیکی خواهیم داشت

وزیر امور خارجه انگلیس از علاقه این کشور به همکاری نزدیک با ایران در نابودی داعش خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  اینترنشنال بیزینس تایمز؛ "فیلیپ هاموند،" وزیر خارجه انگلیس، با اشاره به نکات مثبت توافق هسته‌ای با ایران اظهار داشت: این توافق امکان گشایش گفت‌و‌گوهای سازنده بیشتری را با این کشور فراهم می‌کند و به همین دلیل فرصت خوبی به دست می‌آوریم تا با کمک ایران به چالش‌های منطقه‌ای بپردازیم. لندن قصد دارد برای نابودی داعش، همکاری نزدیکی با ایران داشته باشد.

"هموند" که روز گذشته در کمیته روابط خارجی مجلس انگلیس سخن می‌گفت در ادامه افزود: توافق با ایران امکان گشایش گفت‌و‌گوهای سازنده بیشتر با این کشور را فراهم کرده و این امر با توجه به وقایع کنونی عراق از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی سعی کرد اشتیاق وافر انگلیس در همکاری نزدیک با ایران را در نبرد علیه داعش نشان ندهد و با اشاره به افزایش فعالیت‌های احتمالی نامناسب ایران در منطقه به واسطه توافق هسته‌ای در این باره گفت: البته ما هنوز نمی‌توانیم نسبت به این مسئله مطمئن باشیم. در یک نکته با ایرانی‌ها اتفاق نظر داریم و آن نابودی تروریستهای خطرناک داعش است.

 "هموند" همچنین نسبت به تغییر اوضاع منطقه به ویژه سوریه ابراز امیدواری کرد که انتقال قدرت سیاسی از "بشار اسد،" رییس جمهور سوریه، به سوی دولت مشروع دیگری رخ دهد تا نبرد علیه داعش میسر باشد.

رییس دستگاه دیپلماسی انگلیس در این باره گفت: نباید اشتباهات عراق را در سوریه یعنی از بین بردن دولت مرکزی و خلاء قدرت مرتکب شویم. امیدواریم ایران با تغییر رفتارش با جامعه بین‌الملل تعامل داشته باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار