نخست وزیر فلسطین با فیلیپ هاموند دیدار کرد

نخست وزیر فلسطین با فیلیپ هاموند درخصوص آخرین تحولات فلسطین و ادامه جنایات رژیم صهیونیستی در کرانه باختری گفتگو کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری عربستان از رام الله ، نخست وزیر فلسطین روز جمعه با فیلیپ هاموند، وزیر امور خارجه انگلیس درباره آخرین تحولات فلسطین و تداوم حملات و جنایت های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی ها گفتگو کرد .

رامی حمد الله، نخست وزیر فلسطین در دیدار با فیلیپ هاموند در رام الله در زمینه آخرین تلاش های دولت فلسطین برای بازسازی ویرانی های نوار غزه ، ادامه رایزنی ها با کشورهای کمک رسان خارجی برای عمل به تعهداتشان بر اساس مفاد کنفرانس قاهره و همکاری و هماهنگی با سازمان های بین المللی برای تسریع روند بازسازی غزه گفتگو کرد .

حمد الله اظهار داشت: «باوجود موانع ، محدودیت ها و چالش های مختلف ، دولت فلسطین از هیچ تلاشی برای بازسازی ویرانی های ناشی از تهاجم تابستان گذشته ارتش رژیم صهیونیستی به غزه و بهبود شرایط زندگی ساکنان این منطقه دریغ نمی کند .»

وی در این دیدار از انگلیس خواست رژیم صهیونیستی را برای لغو تحریم ها علیه ساکنان نوار غزه ، توقف شهرک سازی در اراضی فلسطین و لغو همه تحریم ها و محدودیت ها برای سرمایه گذاری خارجی در کرانه باختری تحت فشار بگذارد . نخست وزیر فلسطین در این دیدار بر پایبندی محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان و دولت برای حل مسئله فلسطین بر اساس راه حل تشکیل دو کشور مستقل تاکید کرد .

حمدالله از جامعه بین المللی به ویژه اتحادیه اروپا خواست سازوکار جدیدی را برای پیشبرد حل سیاسی مسئله فلسطین ارایه کند که به راه حل نهایی همه مسایل مورد اختلاف بین رام الله و تل آویو و پایان اشغالگری اسرائیل و نیز تشکیل کشور مستقل در مرزهای سال 1967 منجر شود .



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار