دبکا ادعا کرد: ایران از روسیه هواپیمای سوخت رسان می‌خرد

یک پایگاه صهیونیستی مدعی شد ایران سفارش خرید 100 فروند هواپیمای سوخت رسان "آی ال 78" را به روسیه داده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه صهیونیستی دبکافایل؛ منابع اطلاعاتی و امنیتی رژیم صهیونیستی مدعی شدند ایران هفته گذشته سفارش خرید 100 فروند هواپیمای سوخت رسان "آی ال 78" را به روسیه تحویل داده است تا از این هواپیماها برای کمک به سوختگیری جنگنده‌های خود در پروازهای میان برد استفاده کند. به این ترتیب مسافت پرواز جنگنده‌های ایرانی به بیش از 7300 کیلومتر افزایش می‌یابد.

دبکا در ادامه مدعی شد این قرارداد در تناقض با مفاد توافق هسته‌ای ایران و شش قدرت جهانی است که هفته گذشته در وین به امضای دو طرف رسید. این هواپیماهای سوخت رسان قادر به سوخت رسانی همزمان به 6 تا 8 فروند هواپیمای جنگنده هستند. این قرارداد به راحتی رژیم صهیونیستی را در تیررس جنگنده بمب افکن‌های ایران قرار خواهد داد. این قرارداد همچنین نیروی هوایی ایران را از نظر کیفیت و قدرت ظرفیت سوختگیری هوایی، در رتبه بالاتری نسبت به رژیم صهیونیستی قرار می‌دهد.

دبکا در ادامه ادعا کرد توافقنامه هسته‌ای ایران، تحریم‌های تسلیحاتی علیه تهران را تا سال 2020 میلادی حفظ می‌کند و خریداری این هواپیماها از سوی ایران نقض آشکار این توافقنامه به شمار می‌رود.

ایران و قدرت های جهانی سه شنبه 23 تیرماه رسما دستیابی به برنامه جامع اقدام مشترک را اعلام کردند. شورای امنیت سازمان ملل دوشنبه با 15 رأی موافق و بدون رأی مخالف قطعنامه‌ای را تصویب کرد که قطعنامه‌های پیشین ضد ایرانی این نهاد و تحریم‌ها علیه تهران را لغو می‌کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار