پلیس ایتالیا دو مظنون به حمایت از داعش را دستگیر کرد

پلیس ایتالیا دو مهاجر پاکستانی و تونسی را به اتهام مشارکت در تروریسم بین المللی و حمایت از گروه تروریستی داعش دستگیر کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  رویترز؛ نیروهای پلیس ایتالیا دو شهروند 35 ساله تبعه تونس و 27 ساله پاکستانی را به اتهام ترویج و حمایت از داعش بوسیله شبکه‌های اینترنتی، مشارکت در تروریسم بین المللی و اقدام علیه دمکراسی، در شمال این کشور دستگیر کردند. 

پلیس ضد تروریسم ایتالیا در عملیات علیه تروریسم بین المللی علاوه بر دستگیری دو مظنون یاد شده، محل سکونت آنها را نیز تفتیش کرد. تحقیقات تکمیلی نشان داد این دو متهم علاوه بر حمایت از داعش به فعالیت تحریک عمومی از طریق اینترنت می پرداختند. 

یکی از متهمان اقدام به ایجاد یک حساب در شبکه اجتماعی توییتر با نام " دولت اسلامی در رم " کرده بود و به همراه هم‌دست پاکستانی‌اش در حال طراحی اقدام تروریستی در ایتالیا از طریق اینترنت بودند.

در منازل دو مظنون دستگیر شده پیام های تهدید آمیز با امضای دولت اسلامی بر روی تصاویری که پشت زمینه آن برخی از نمادهای ایتالیا در رم و میلان وجود داشت، کشف شده است.

در برخی از پیام ها آمده است: ما در خیابان‌های شما هستیم. ما همه جا حضور داریم و در حال شناسایی اهداف هستیم. این پیام ها به زبان‌های ایتالیایی، عربی و فرانسوی بر روی کاغذهایی نوشته شده بود. همچنین تصاویری از پلیس و ایستگاه های مترو و اتوبان ها و پرچم نمایشگاه اکسپو نیز کشف شد. 

سرویس های اطلاعاتی ایتالیا چندی پیش اعلام کردند حدود 1500 نفر از فرانسه، هزار نفر از انگلیس، 700 نفر از آلمان، 500 نفر از منطقه بالکان و حدود 400 نفر از هلند و بلژیک و 70 نفر از ایتالیا به داعش پیوسته‌اند. 

وزارت کشور ایتالیا با بالابردن سطح تدابیر امنیتی، درمورد بازگشت افراط گرایان از صحنه‌های جنگ عراق و سوریه از طریق بنادر شرقی این کشور به ایتالیا و اروپا، زنگ خطر را به صدا درآورد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار